Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den.
Na uvedeném e-shopu jsem zakoupil zboží (prádlo) jehož velikost neodpovídala objednávce a deklarovanému složení 100% bavlny.Z toho důvodu jsem zboží odeslal zpět ve lhůtě do 14dnů od převzetí zboží.Pro jeho špatnou kvalitu, (bavlna vs.polyester) která by mohla být předmětem prošetření pro klamání zákazníka a dále jinou nežli objednanou velikost jsem neměl o výměnu zboží zájem a požadoval navrácení peněz.
Při prvním pokusu o navrácení E-shop zboží nepřevzal a zásilka se mi vrátila zpět jako nedoručitelná.
Poté jsem se s majitelem p.Černým dohodl o druhém zaslání zásilky zpět, což jsem v zápětí udělal, tentokráte napodruhé se tedy podařilo vrácenou zásilku e-shopu doručit.
Problém je však v tom, že dodnes po více nežli dvou měsících od nákupu nemám peníze zpět.Poslal jsem majiteli celkem tři upomínky emailem a několikráte mu volal.
Reakce je pořád stejná, že právě nemá čas a že se to prý vyřeší. Obávám se, že to takhle půjde do nekonečna.Proto Vám prosím o pomoc nejen pro sebe ale také jako varování dalším zákazníkům o praktikách tohoto e-shopu.
Prádlo viz přiložena faktura
Navrácení peněz včetně poštovného (z důvodu nutnosti dvojitého vrácení).
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.