Počet nahlášených stížností: | 787 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
2.8. jsem reklamoval v Neratovicích solární sprchu. Byl sepsán reklamační list R00163407. Ani po 2 měsících jsem nebyl kontaktován
solární sprcha, při 1. použití se rozlepil šev tlakové nádoby.
vrácení peněz
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Kašpare. Za komplikace se omlouváme. V tomto případě Vám doporučíme, abyste kontaktoval náš zákaznický servis na čísle 210 023 400, či prostřednictvím e-mailu hotline@lidl.cz.Děkujeme za pochopení a přejeme pěkný den. S pozdravem Lidl s.r.o.
16.10.2024 jsem byl informován, že reklamace byla vyřízena způsobem "Nový kus". Vzhledem k tomu, že vyřízení reklamace trvalo déle než 70 dní a požadoval jsem vrácení peněz, s vyřízením reklamace nesouhlasím a odstupuji od kupní smlouvy. Ztratil jsem důvěru ve výrobek a nyní i ve společnost Lidl.
Děkujeme stranám za poskytnutou součinnost.
Jestliže spotřebitel po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace odstoupil od smlouvy, je společnost povinna toto akceptovat a vrátit mu peníze. Pokud by však spotřebitel zaslal odstoupení až po vyřízení reklamace, již by z tohoto důvodu odstoupit nemohl.
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl informovat o vývoji stížnosti.
Děkuji d-testu za zprávu, zjevně jsem doplatil na svou přílišnou trpělivost. Vím to pro příště, u Lidlu ale žádné příště nebude, protože si u nich už nic nekoupím :-).
Ještě si počkám, jak zareagují.
P. Kašpar
Prosíme o uzavření.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme, dosažení smírného řešení není evidentně možné.