Společnost


Mgr. Martina Vilišová

Počet nahlášených stížností:19
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

33%
67%
Toto skore je založeno na 6 stížnostech.

#78679Nevrácené peníze za storno objednávky

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 měsíce 1 den 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.10.2024, před 3 měsíci

Kristýna Pražanová

Znění stížnosti

Dobrý den,

pod číslem objednávky *** jsem objednala 18.9.2024 telefon iPhone 13 mini + obal v celkové hodnotě 10074,- Kč. Zboží jsem bohužel zaplatila, ale telefon do dnešního dne nebyl doručen. Obchod platbu přijal a od té doby samé výmluvy a objednávka nikde. Spojit se s obchodem telefonicky je nemožné a na maily odepisují, jedno a to samé dokola, že expedují a zboží dodají do 2-3 dnů, ale nikdy nic nepřijde. Vymlouvají se na povodně. Požádala jsem o odstoupení od smlouvy. Přišel mi mail, že moje žádost byla vyřízena, ale peníze stále nikde. Už mi došla trpělivost, proto podávám stížnost, kterých, jak zjišťuji, na internetu přibývá.
V minulosti jsme zde nakupovali, vše bylo OK. Jejich chování mě mrzí, protože telefon byl pro mého syna (14 let), který si peníze na jeho pořízení naspořil. Dnes tj. 7.10.2024 jsem psala mail, ale bohužel se ho nepodařilo doručit. Adresa info@pouziteiphony.cz neexistuje.


Produkt

iPhone 13 mini zelený + MasterMobile Kryt pro iPhone 13 mini průhledný


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2024 11:33, před 3 měsíci

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu Mgr. Martina Vilišová, Mikulčice 11, 69619.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.11.2024 19:18, před měsícem

Dobrý den, mrzí nás Vaše nespokojenost, byla jste opakovaně písemně informována o možném řešení 1. přihlášení do insolvenčního řízení https://justice.cz/documents/18489/0/Prihlaska_pohledavky_pokyny.pdf/5af3dd64-d42c-4676-af68-3ef036adec63 Zde uvádíme navíc statistiku vykrytí objednávek/vratek a spokojenosti zákazníků: 1. Stav vykrytí objednávek od zákazníků, vratky zboží……stav k 13.11.2024 2017 100% 2018 100% 2019 100% 2020 100% 2021 100% 2022 100% 2023 100% 30.9.2023-31.8.2024 99% Závěr: Drtivá většina dodávek a vratek byla vyřízena viz. výše a zákazníci dlouhodobě (2017-2024) spokojeni k 31.8.2024 2. Stav spokojenosti zákazníků k 31.8.2024: eshop více než 4.000 ověřených pozitivních recenzí aukro více než 858 ověřených pozitivních recenzí aukro 99.3% ověřená spokojenost heureka více než 198 ověřených spokojených recenzí heureka 92,3% ověřená spokojenost heureka 100% zodpovězených recenzí (odpovězeno i na anonymní, kterých je většina) Vasestiznosti 0 nevyřešených stížností k 31.8.2021 COI 0 nevyřešených stížností k 31.8.2024 platební rozkazy 0 platebních rozkazů od zákazníků k 31.8.2024 soudní spory 0 soudních sporů se zákazníky k 31.8.2024 komunikace emaily 100% zodpovězených emailů komunikace emaily 100% zodpovězených emailů i po zániku společnosti 6.10. Závěr: Většina zákazníků byla dlouhodobě spokojena od 2017-2024.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.11.2024 11:33, před měsícem

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Jak uvádí sama společnost, je vhodné pohledávku přihlásit v rámci insolvenčního řízení. Zároveň upozorňujeme, že v případě, kdy spotřebitelka nesouhlasí s povolením oddlužení v rámci insolvenčního řízení, je nutné tento nesouhlas projevit nejpozději s přihláškou pohledávky, jak již někteří věřitelé učinili, neboť se domnívají, že žádost o povolení oddlužení je nepoctivým záměrem dlužníka.

Co se týká uvedených statistik od společnosti, nedisponujeme daty, kterými bychom mohli její tvrzení potvrdit nebo vyvrátit. Je pravdou, že na společnost není v rámci služby VašeStížnosti.cz ve společností uvedeném roce 2021 evidována žádná veřejná stížnost, avšak za letošní rok je jejich počet aktuálně 28, přičemž většina z nich má podobný skutkový stav.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2024 15:25, před 20 dny

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.1.2025 18:05, před 2 dny

Spotřebitelka doplnila následující:
Tato stížnost je stále v řešení. Na základě telefonátu se správcem aktiv. ze dne 4.12.2024, jsem se rozhodla, že stížnost nestáhnu. Na mé stížnosti, kterou jsem zde zveřejnila nevidím nic protiprávního. Toto vyjádření jsem zaslala na mailovou adresu PRODEJ1@pouziteiphony.cz z níž mi neustále chodí předžalobní výzvy, kde mi "vyhrožují" žalobou o náhradu škody za 1,5 mil. za poškození aktiv. S pozdravem Pražanová

K výše uvedenému můžeme potvrdit, že dle našich informací (nejen od spotřebitelů) a zkušeností společnost vytváří nátlak na stažení negativních recenzí a stížností na různých portálech, a to jak na spotřebitele, tak na společnosti. Mimo nařčení z trestných činů, ke kterým zpravidla ani nemohlo dojít (např. podáním recenze či stížnosti ohledně problému spotřebitele se společností s popisem reálného skutkového stavu se spotřebitel opravdu nedopouští trestného činu), požaduje společnost "úhradu škody", na kterou však také nemá právo, neboť by (mimo další náležitosti) muselo dojít k protiprávnímu jednání. Její výše je také dle našeho názoru nereálná. Zároveň společnost ve svých e-mailech často uvádí přinejmenším sporné údaje.

Stížnost nyní ponecháváme přeřazenou na spotřebitelku, aby mohla informovat o dalším vývoji stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.