Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dnes jsem v prodejně Prachatice, Nebahovská zakoupil vajíčka a 10 ks. Na krabičce je označení CZ, ovšem vejce jsou Polská PL.
Neklamat zákazníka !!!!!!!!!!!!
|
Tweet |
Na označení původu potravin existují poměrně přísná pravidla. Vejce nejsou výjimkou. Pravidla, jak správně značit tuto potravinu je zakotveno již na evropské úrovni.
Označení na balení identifikuje zemi, kde byla vejce zabalena/vytříděna. Dále zde musí být uvedeny další údaje jako třeba rozlišovací číslo balírny/třídírny, jakost, minimální trvanlivost, údaj o zvláštních podmínkách skladování atd.
Označení státu na balení tedy neznamená, že vejce uvnitř mají původ v tomto státě, ale informuje spotřebitele o tom, kde byla vejce zabalena a přetříděna. Skutečný původ vajec je uveden na skořápce každého z nich. Musí zde být uveden kód producenta, metoda chovu a kód státu. Je tedy možné dohledat, ze které země a od kterého producenta vejce pocházejí a jakou metodu chovu nosnic tento producent zvolil.
Dozorovým orgánem v oblasti potravin je Státní zemědělská a potravinářská inspekce. Spotřebitel může zvážit kontaktování tohoto státního dozorového orgánu prostřednictvím formuláře na stránkách www.szpi.cz. Orgán dozoru může rozhodnout na základě podnětu spotřebitele o provedení kontroly v uvedené provozovně ohledně řádného plnění povinnosti plynoucích z právních předpisů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.