Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 16.11.2022 jsem sizakoupil multifokální brýle (BELLA BE-8177 C1) vyrobené firmou ARDIX spol.sro. v optice SITIO MORAVIA s.r.o. 19.1.24 došlo k poškození tzv flexu a upadnutí levé straničky.Díky tomu došlo k poškrábání pravého skla.27.8.24 druhý prasklý flex na pravé straničce a do třetice 18.9.24 poškozený flex na upadlé levé straničce.První dvě opravy jsem si zaplatil sám.Po poradě s pracovnicí optiky, její argument"budete čekat 30 dní "jsem uznal. Je možné ,že jsem byl neopatrný ale udělat třikrát stejnou chybu to snad ani nejde.
Jde o obruby BELLA BE-8177 C1 vyrobené firmou ARDIX spol.sro.Hrazanská 366, 76326 Luhačovice zakoupené v optice SITIO s.r.o.Bohumíra Četyny 3025/15, 70030 Ostrava - Bělský les
V původní reklamaci jsem vyžadoval odstoupení od smlouvy zdůvodu opakované závady a úhradu všech vynaložených nákladů na předešlé opravy. Pokud bude výrobce ochoten domluvit se na kompromisu spokojím se s novými obroučkami (skla mohou být použita z poškozených obrouček)
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Obecně platí, že reklamace je bezplatná bez ohledu na její výsledek. Bezplatnost reklamace vyplývá i z evropských směrnic a platí tedy v celé Evropské unii.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.