Společnost


Mgr. Martina Vilišová

Počet nahlášených stížností:19
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

33%
67%
Toto skore je založeno na 6 stížnostech.

#78690Nedodané zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 6 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.10.2024, před 3 měsíci

Petra Dušková

Znění stížnosti

Dne 10.9.2024 jsem u společnosti použiteiphony.cz zakoupila mobilní telefon iPhone 12 mini modrý ve stavu výborný 99-100% s tříletou zárukou a aplikováním ochranného skla v hodnotě 7128 Kč. Zvolila jsem financování přes HomeCredit. V ten samý den mi byl schválen úvěr od společnosti a zboží bylo zaplaceno. Dne 20.9.2024 jsem psala email kdy mohu očekávat mou objednávku na kterou bohužel nikdo nereagoval. 24.9.2024 jsem odeslala email s urgencí a bylo mi odpovězeno, že z provozních důvodů (i následků povodní) se objednávka zpozdila a expedovat budou do 2-3 dní. Následně mi přišel další email, že expedují a tento týden bude doručeno. 1.10. mi bylo sděleno, že aktuálně nemohou potvrdit žádný termín dodání. Místo mnou zakoupeného telefonu mi nabídli iPhone XS, který jsem odmítla a z toho důvodu mi bylo nabídnuto odstoupení od kupní smlouvy a následné zaslání potvrzení do emailu. Od té doby bez odezvy. Paní Vilišová si k 6.10. ukončila veškerá živnostenská oprávnění a emailová adresa je již nefunkční.


Produkt

Nedodaný iPhone 12 mini


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2024 09:19, před 3 měsíci

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu Mgr. Martina Vilišová, Mikulčice 11, 69619.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.11.2024 19:19, před měsícem

Dobrý den, mrzí nás Vaše nespokojenost, byla jste opakovaně písemně informována o možném řešení 1. reklamace u Vaší banky/Gopay/splátkové firmy, která Vám vrátí peníze zpět nebo 2. přihlášení do insolvenčního řízení https://justice.cz/documents/18489/0/Prihlaska_pohledavky_pokyny.pdf/5af3dd64-d42c-4676-af68-3ef036adec63 Pěkný den. Zde uvádíme navíc statistiku vykrytí objednávek/vratek a spokojenosti zákazníků: 1. Stav vykrytí objednávek od zákazníků, vratky zboží……stav k 13.11.2024 2017 100% 2018 100% 2019 100% 2020 100% 2021 100% 2022 100% 2023 100% 30.9.2023-31.8.2024 99% Závěr: Drtivá většina dodávek a vratek byla vyřízena viz. výše a zákazníci dlouhodobě (2017-2024) spokojeni k 31.8.2024 2. Stav spokojenosti zákazníků k 31.8.2024: eshop více než 4.000 ověřených pozitivních recenzí aukro více než 858 ověřených pozitivních recenzí aukro 99.3% ověřená spokojenost heureka více než 198 ověřených spokojených recenzí heureka 92,3% ověřená spokojenost heureka 100% zodpovězených recenzí (odpovězeno i na anonymní, kterých je většina) Vasestiznosti 0 nevyřešených stížností k 31.8.2021 COI 0 nevyřešených stížností k 31.8.2024 platební rozkazy 0 platebních rozkazů od zákazníků k 31.8.2024 soudní spory 0 soudních sporů se zákazníky k 31.8.2024 komunikace emaily 100% zodpovězených emailů komunikace emaily 100% zodpovězených emailů i po zániku společnosti 6.10. Závěr: Většina zákazníků byla dlouhodobě spokojena od 2017-2024.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2024 14:04, před měsícem

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Jak uvádí sama společnost, je vhodné pohledávku přihlásit v rámci insolvenčního řízení. Zároveň upozorňujeme, že v případě, kdy spotřebitelka nesouhlasí s povolením oddlužení v rámci insolvenčního řízení, je nutné tento nesouhlas projevit nejpozději s přihláškou pohledávky, jak již někteří věřitelé učinili, neboť se domnívají, že žádost o povolení oddlužení je nepoctivým záměrem dlužníka.

Co se týká uvedených statistik od společnosti, nedisponujeme daty, kterými bychom mohli její tvrzení potvrdit nebo vyvrátit. Je pravdou, že na společnost není v rámci služby VašeStížnosti.cz ve společností uvedeném roce 2021 evidována žádná veřejná stížnost, avšak za letošní rok je jejich počet aktuálně 28, přičemž většina z nich má podobný skutkový stav.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
14.11.2024 18:11, před měsícem


Petra Dušková

Hodnocení:

Komentář: Posléze začala firma komunikovat sice sporadicky a ne moc vstřícně, nicméně již vše vyřešeno.