Společnost


CCC Czech, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:222
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

35%
65%
Toto skore je založeno na 34 stížnostech.

#7871Reklamace vyřízená protiprávně

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 23 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.09.2015, před 9 lety

Petr Sýkora

Znění stížnosti

Nákup sandál v prodejně CCC, Galerie Butovice, Pha-5. Zakoupeno 8.6.2015, reklamováno již 22.8.2015. Propadlé paty na obou botách. Reklamace vyřízena způsobem: "Výměna". Zboží však již není na skladě a mám si vybrat jiné zboží. To však nepotřebuji, potřebuji SANDÁLY, byť nyní již na příští sezonu. Po mém požadavku mi bylo nekompromisně odmítnuto vrácení kupní ceny. Jen odběr JINÉHO zboží, které však nepotřebuji. Pro NĚJAKÉ sandály si mám přijít v další sezoně příští rok. Potvrzení mi však nedali. Takže může vyznít, že na reklamaci nereflektuji a nechám to být.


Produkt

Sandály Gino Lanetti za 699,- Kč. Model M667285.


Požadované řešení

Výměna zboží: sandály za sandály nebo vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.9.2015 11:40, před 9 lety

Není-li schopen prodejce reklamovanou obuv vyměnit za obuv novou (rozumí se nový identický výrobek uvedený v kupní smlouvě), neboť již není skladem a oprava není možná či účelná v daném případě, má spotřebitel ze zákona dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku nárok na odstoupení od kupní smlouvy.

Odstoupením se ruší závazek od počátku a prodejce je povinen vrátit peníze v hotovosti, případně převodem na účet podle toho, jakým způsobem proběhla platba. Vrácení peněz ve formě poukázky na příští nákup není žádným ze zákonných postupů. Prodejce se s kupujícím může na takovém postupu dohodnout, že peníze vrátí formou poukázky, kupující to však nemusí přijmout. Ze zákona má tedy spotřebitel právo na vrácení peněz, a to nikoliv formou poukázky. Spotřebiteli v žádném případě nedoporučujeme přistoupit na pouhý ústní příslib prodejce o možnosti nákupu zboží v příštím roce, neboť takový příslib je neprokazatelný.

V žádném případě nemůže být spotřebitel jakkoliv nucen přijmout poukázku v rámci reklamačního řízení, takový postup prodejce je nezákonný a spotřebitel je oprávněn zvážit a popřípadě podat podnět státnímu dozorovému orgánu České obchodní inspekci k provedení kontroly u podnikatele. V případě zjištěného porušení § 13 zákona o ochraně spotřebitele na základě provedené kontroly je oprávněn dozorový orgán uložit ve správním řízení podnikateli pokutu až do výše 3 milionů korun.

Při podpisu reklamačního protokolu je třeba dávat velmi dobrý pozor na jeho obsah, jelikož protokol jasně určuje přání zákazníka vzhledem k vyřízení reklamace. Bude podstatný obsah reklamačního protokolu, zda spotřebitel souhlasil s poskytnutím poukázky jakožto způsobem vyřízení reklamace a tento svůj souhlas stvrdil svým podpisem. Přijetí poukázky není spotřebitelovou povinností, jelikož takový postup krátí jeho zákonná práva, pokud však spotřebitel s takovým návrhem prodejce vyjádří svůj souhlas, pak se jedná o dohodu smluvních stran.

Prodávající je podle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění uvedených povinností je správním deliktem a prodávajícímu může být uložena pokuta ze strany České obchodní inspekce.

Doporučujeme spotřebiteli se neprodleně obrátit znovu přímo na prodejce a nárokovat svá práva s výše uvedenou právní argumentací. V případě neúspěšného vymáhání svých práv se obrátit bezodkladně se stížností na statní dozorový orgán Českou obchodní inspekci, který je oprávněn a zároveň povinen kontrolovat postupy prodejců při vyřizování reklamací a popřípadě ukládat ve správním řízení při zjištěných nedostatcích peněžité sankce.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2016 13:03, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.