Společnost


Dol-Kre-4you s.r.o.

Počet nahlášených stížností:40
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#78712Reklamace nevyřešena do 30 dnů. Firma odmítá můj požadavek na odstoupení od smlouvy a snaží se mi vnutit údajně opravený produkt i poté.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 12 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.10.2024, před 3 měsíci

Jiří Křížan

Znění stížnosti

Dobrý den,
2.8.2024 jsem zakoupil mobil (Objednávka *** viz. příloha) u prodejce Elektroshock CZ (firma Dol-kre-4you s.r.o.) po krátké době se objevila na fotkách šmouha (viz. příloha). Jednalo se o nečistotu mezi čočkou a ochranným sklíčkem (uvnitř mobilu). Dne 23.8.2024 jsem se pokusil mobil reklamovat prostřednictvím reklamace@elektroshock.cz. Nečistota se nakonec posunula do míst, kde na fotkách nevadila. Na tento email nikdo nereagoval. Až opět 15.6.2024 opět se na fotkách objevila černá šmouha a nedala se sklepat jinam. 17.6 mi přišla odpověď, že nemají u mne vedenou žádnou reklamaci. 21.6.2024 mi přišla odpověď, že mám zadat reklamaci na webu. Což jsem učinil. Nenašel jsem, žádný reklamační list mi nepřišel emailem. Až když jsem kontroloval reklamaci na webu, že reklamace nemohla být vyřešena, jelikož jsem neposlal reklamovaný produkt. Obratem jsem ho doporučeně Českou poštou poslal 5.8.2024 včetně dokumentu z webu ohledně nemožnosti reklamaci provést s tím že 6.8.2024 byl reklamovaný produkt adresátem převzat. Měsíc se nic nedělo 10.9.2024 jsem opět reklamaci urgoval, že žádám o vrácení peněz jelikož odstupuji od smlouvy. Nakonec 16.9.2024 přišla zpráva, že reklamace byla vyřešena a posílají mi mobil zpět. Nehledě na můj požadavek vrácení peněz. Z tohoto důvodu jsem reklamovaný mobil nepřijal a zatím jsem nedostal ke dnu 9.10.2024 ani zpět své peníze.
Firma mi 8.10.2024 opět zasílá údajně opravený mobil, ale považuji to za způsob nátlaku. Ignorují můj požadavek na vrácení peněz, který jsem jim opakovaně emailem zaslal. Dokonce jsem jim zaslal i odstavec o odstoupení od smlouvy ze stránek ČOI
Prosím o pomoc. Budu rád, když mne informujete o postupu řešení mé stížnosti.

Děkuji za odpověď
Jiří Křížan


Produkt

mobilní telefon Doogee V20 Pro 5G 12GB/256GB


Požadované řešení

Vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2024 10:54, před 3 měsíci

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany.

Spotřebiteli tedy v tomto případě doporučujeme, aby na odstoupení od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas trval a zaslané zboží nepřebíral.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, tak jak zde již spotřebitel podle popisu stížnosti učinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

V krajním případě je možné obrátit se na soud.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2024 21:49, před měsícem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.