Počet nahlášených stížností: | 50 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 1.10.2024 jsem si objednala od firmy BigBanana ortopedické dámské boty zn.Rieker. Protože jsem si nedlouho předtím objednala u stejné společnosti jiné boty, které přišly v pořádku a brzy, firmě jsem uvěřila. Objednávka č. 00003367, zásilka č. 44688278045 - dorazila 8.10.2024. Zaplatila jsem dobírku 1.129 Kč, avšak v balíčku byly úplně jiné a nekvalitní boty (asi z Číny). Ihned jsem poslala e-mailem REKLAMACI, neboť na stránkách firmy, které reklamaci nabízejí, není vybrána možnost, že bylo zasláno úplně jiné zboží. Čili jsem reklamaci na jejich stránky vložit nemohla. Na maily chodí jen tzv. automatická odpověď, která nabízí sice možnost reklamace, ale jak píši - ve výběru není tato konkrétní událost. Zkusila jsem je kontaktovat přes chat včera 8.10.2024 - tam zadali automatickou odpověď, že budou až v 15 hodin. Tak jsem chat otevřela dnes 9.10.2024 a je tam zpráva, že budou až ve 14 hodin. Zkrátka - chat nějak nechce komunikovat. Rozhodla jsem se, že boty vezmu a odešlu jim je zpět s požadavkem vrácení peněz, ale u adresy chyběl stát. Proto jsem si v jejich mailu našla telefon a zavolala tam, abych se zeptala, jaký stát mám uvést do adresy. Jenže jsem "obdržela" jen namluvenou zprávu, že se omlouvají, ale že z technických důvodů jim telefon nefunguje. Takže kontakt s firmou nefunguje.
Závěr: objednala jsem si boty zn. Rieker za 1129 Kč, obdržela jsem (po zaplacení dobírky) úplně jiné a nevyhovující boty a už vůbec ne značkové. Požaduji vrácení peněz.
Hana Maťašeje
Objednána obuv zn. Rieker, zaslány byly úplně jiné boty (bez značky a dle vzhledu i nekvalitní).
Prosím o vrácení částky 1.129,- Kč - zaslané jiné boty mohu vrátit - kam???
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Odstoupení od smlouvy může spotřebitel zaslat na adresu společnosti: MEGASPLET, TRGOVINA PO INTERNETU D.O.O, Gmajna 7, SI-1236 Trzin, Slovinsko.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Mimo to platí, že pokud bylo dodáno vadné či jiné zboží, může spotřebitel uplatnit práva z vadného plnění dle § 2169 Občanského zákoníku. V daném případě může spotřebitel požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.