Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dne 28.5.2015 bylo společnosti vráceno nekvalitní zboží v hodnotě 3111Kč Po několika telef.stížností kdy mne paní ujistila,že peníze
vráti nebo vymění za jiné zboží se do dnešniho dne nic nestalo.
jedná se o povlečení Provence5 a Corsika 2 .
Chci vrátit peníze
|
Tweet |
Vrátit zboží v prvních 14 dnech od převzetí je možné. V takovém případě spotřebitel odstoupil od smlouvy (odstoupení od smlouvy musí být prodávajícímu oznámeno). Prodávajícímu tak vzniká povinnost vrátit všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.
Pokud by tak prodávající neučinil, bezdůvodně by se obohatil, neboť právní důvod, kterým získal majetkový prospěch odpadl. Kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, musí ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Spotřebitel by měl vyzvat prodávajícího k vydání peněžitých prostředků a to nejlépe písemně, prostřednictvím poštovních služeb na adresu sídla společnosti. Pro případný soudní spor je vhodné ponechat si dodejku a kopii výzvy.
V případě, že prodávající ani tak nevrátí spotřebiteli peněžité prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby u soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.