Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
nevyřízená reklamace vysavače ZELMER ve lhůtě 30 dní při prodloužené záruce 48 měsíců. datum nákupu 14.4.2012. datum přijetí reklamace 19.8.2015.
závada - vysavač nelze zapnout. ani dnes, 24.9.2015, nebyla reklamace vyřízena. při prodloužené záruce, která je nad rámec 24 měsíců, dle sdělení reklamačního centra T.S. Bohemia prý nemusí být reklamace vyřízena v zákonné lhůtě.
DTB ZELMER 1600.0 HQ vysavač bílá, 1900W
vrácení peněz nebo vydání fungujícího zboží
|
Tweet |
Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.
Z popisu uvedeného ve stížnosti vyplývá, že spotřebitel zakoupil u prodejce 14.4. 2012 vysavač ZELMER. Jelikož bylo zboží zakoupené před účinností v současnosti platného občanského zákoníku z. č. 89/2012 Sb., tak se právní vztahy založené kupní smlouvou budou řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník.
Ustanovení § 620 odst. 5 občanského zákoníku (z. č. 40/1964 Sb.) umožňuje prodávajícímu poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v zákoně (24 měsíců), v daném případě v délce 48 měsíců. V záručním listě (smlouvě) pak musí prodejce určit podmínky a rozsah prodloužení záruky. Pokud se však omezí pouze na stanovení nové délky záruční doby, pak v takovém případě je třeba po celou prodlouženou dobu záruky aplikovat zákonnou úpravu platnou během základní zákonné záruky.
Proto doporučujeme spotřebiteli prostudovat podmínky poskytnuté prodloužené záruky, v jakém rozsahu a za jakých podmínek byla poskytnuta. Zákon totiž připouští, aby prodejce pro rozšířenou záruku stanovil podmínky odlišné od zákonné úpravy, a to i zužujícím (restriktivním) způsobem oproti zákonu. Záleží v tomto konkrétním případě na tom, zda v době nákupu vysavače byl prodejcem stanoven zužující rozsah poskytnuté prodloužené záruky, a to prokazatelným způsobem, například v záručním listě, záručním prohlášení a podobně. Pakliže prodejce poskytl záruku rozšířenou na výrobek nad rámec zákonné záruční doby, mohl určit pro dobu po skončení zákonné záruční doby odlišné podmínky pro vyřizování reklamací, popřípadě vázat rozšířenou záruku i na splnění určitých kritérií.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.