Společnost


T.S.BOHEMIA a.s.

Počet nahlášených stížností:60
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

42%
58%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#7873Nevyřízená reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.09.2015, před 10 lety

Radek Eliáš

Znění stížnosti

nevyřízená reklamace vysavače ZELMER ve lhůtě 30 dní při prodloužené záruce 48 měsíců. datum nákupu 14.4.2012. datum přijetí reklamace 19.8.2015.
závada - vysavač nelze zapnout. ani dnes, 24.9.2015, nebyla reklamace vyřízena. při prodloužené záruce, která je nad rámec 24 měsíců, dle sdělení reklamačního centra T.S. Bohemia prý nemusí být reklamace vyřízena v zákonné lhůtě.


Produkt

DTB ZELMER 1600.0 HQ vysavač bílá, 1900W


Požadované řešení

vrácení peněz nebo vydání fungujícího zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.9.2015 11:19, před 10 lety

Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.

Z popisu uvedeného ve stížnosti vyplývá, že spotřebitel zakoupil u prodejce 14.4. 2012 vysavač ZELMER. Jelikož bylo zboží zakoupené před účinností v současnosti platného občanského zákoníku z. č. 89/2012 Sb., tak se právní vztahy založené kupní smlouvou budou řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník.

Ustanovení § 620 odst. 5 občanského zákoníku (z. č. 40/1964 Sb.) umožňuje prodávajícímu poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v zákoně (24 měsíců), v daném případě v délce 48 měsíců. V záručním listě (smlouvě) pak musí prodejce určit podmínky a rozsah prodloužení záruky. Pokud se však omezí pouze na stanovení nové délky záruční doby, pak v takovém případě je třeba po celou prodlouženou dobu záruky aplikovat zákonnou úpravu platnou během základní zákonné záruky.

Proto doporučujeme spotřebiteli prostudovat podmínky poskytnuté prodloužené záruky, v jakém rozsahu a za jakých podmínek byla poskytnuta. Zákon totiž připouští, aby prodejce pro rozšířenou záruku stanovil podmínky odlišné od zákonné úpravy, a to i zužujícím (restriktivním) způsobem oproti zákonu. Záleží v tomto konkrétním případě na tom, zda v době nákupu vysavače byl prodejcem stanoven zužující rozsah poskytnuté prodloužené záruky, a to prokazatelným způsobem, například v záručním listě, záručním prohlášení a podobně. Pakliže prodejce poskytl záruku rozšířenou na výrobek nad rámec zákonné záruční doby, mohl určit pro dobu po skončení zákonné záruční doby odlišné podmínky pro vyřizování reklamací, popřípadě vázat rozšířenou záruku i na splnění určitých kritérií.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.1.2016 15:38, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.