Společnost


HECHT MOTORS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:146
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 30 stížnostech.

#78732Neuznaná reklamace HECHT 5192

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.10.2024, před 3 měsíci

Zdeněk Gašpar

Znění stížnosti

Dobrý den,

Rád bych Vás požádal o radu v případě neuznané reklamace společností Hecht Motors s.r.o.
Reklamace se týká zahradního traktoru, typ HECHT 5192, zakoupen 14. 9. 2023, dopraven zkompletovaný, seřízený a zprovozněný prodejcem dne 22. 9. 2023.
Do konce října 2023 byl traktor použit 3x, vždy cca na hodinu provozu. Následně byl vyčištěn dle návodu a zazimován v technické místnosti (temperovaný prostor).
Při prvním pokusu o sečení 13. 4. 2024 došlo ihned k přetržení řemene žací kosy, traktor vůbec nezačal sekat. Po dohodě s HECHT Horoměřice jsme dopravili traktor na prodejnu odkud putoval do dílny HECHT v Mukařově – Tehovci. Na opravu byl přijat dne 3. 5. 2024 a dne 21. 5. nám bylo emailem oznámeno následující vyjádření:

"Na stroji mechanicky poškozený řemen žací kosy – spálený a roztržený. Poškození způsobeno přetížením žací kosy a zablokováním zarezlého ložiska vodící řemenice. Příčinou koroze ložiska je dlouhodobé působení vody po mytí stroje bez následného vysušení prostoru žací kosy. Řemen žací kosy je součást podléhající provoznímu opotřebení"

Kopii vyjádření přikládám. S vyjádřením jsem nesouhlasil z těchto důvodů:
-Vyjádření uvádí, že příčinou závady je „…dlouhodobé působení vody po mytí stroje bez následného vysušení“. Žací ústrojí bylo čištěno pouze jednou připojením přívodu vody k rychlospojce obou žacích nožů (traktor obsahuje dva paralelně pracující žací nože). Po mytí byl traktor zaparkován v technické místnosti a zazimován.
- V návodu dodaném prodejce není žádná zmínka o vysušení prostoru žacího ústrojí po jeho čištění. Scan návodu pro mytí žacího ústrojí vodou přikládám.
- Nevím, jak by se voda mohla po mytí v žacím ústrojí udržet, leda by byl parkován „vzhůru nohama“ nebo s ponořeným žacím ústrojím ve vodě. Jinak voda vyteče a zbytek vlhkosti se odpaří působením tepla v místnosti.
- Řemen žací kosy podléhá provoznímu opotřebení, věřím však, že je dimenzován na delší provoz než jeden měsíc. Porucha však byla dle HECHT způsobena „… přetížením žací kosy a zablokováním zarezlého ložiska vodící řemenice“. Nevím tedy jakou souvislost má provozní opotřebení řemene se skutečností, že se na ložisku projevila koroze, která dle nálezu HECHT způsobila přetržení řemene.

Kontaktoval jsem proto HECHT se žádostí o doplnění informací. Vnesl jsem dotaz, kde bych v návodu v části Mytí žacího ústrojí vodou nalezl požadavek na vysušení, jehož nedodržením HECHT odůvodnil zamítnutí reklamace.
Dále mě zajímalo, o jaký typ ložiska se jedná, jak je chráněno proti korozi a jak je možné, že jde o jedinou korozí zasaženou část žacího ústrojí, bylo-li celé ústrojí vystaveno dlouhodobému působení vody. Také mě zajímalo, na jakou životnost je dimenzován řemen žací kosy. Na dotazy jsem obdržel následující odpověď:

„Veškeré požadované informace naleznete v návodu, který jste obdržel spolu se strojem. Prosíme o jeho důkladné pročtení. Výrobek odpovídá příslušným standardům EU a je schválen do prodeje“

Protože návod informace neobsahuje, trval jsem na zodpovězení mých dotazů. Další odpověď HECHT byla následující:

„Technické údaje jsou dané v návodu k obsluze. Prohlášení o shodě uvedené na konci návodu k obsluze toto stvrzují. Na základě tohoto prohlášení byl výrobek schválen pro prodej – splňuje předepsané normy v EU. Vámi požadované dokumenty bohužel neposkytujeme“

Kopii obou odpovědí HECHT přikládám a prosím o radu, jak dál v jednání s HECHT postupovat? Předem děkuji za Vaši radu.


Produkt

Zahradní traktor HECHT 5192,


Požadované řešení

Uznání vady komponenty (ložisko žacího ústrojí) prodejcem a zajištění nápravy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2024 14:02, před 3 měsíci

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Domníváme se, že pokud spotřebitel používal stroj v souladu s přiloženým návodem, nemělo by dojít k zamítnutí reklamace z důvodu nesprávné manipulace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.10.2024 09:54, před 3 měsíci

Vážený pane Gašpare, velice si vážíme, že jste se rozhodl zakoupit Vámi uvedený zahradní traktor. Reklamační servisní zakázka z Vámi uvedeného dne byla řádně vyřízená se závěrem záruka nebyla uznána. Mrzí nás vzniklá situace, ale nevznikl nárok na provedení této opravy v rámci záručních podmínek. Děkujeme za pochopení. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2024 09:33, před měsícem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2024 15:49, před 27 dny

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.