Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Společnost po mne chce po odkoupení údajné pohledávky od firmy Axa pojišťovna uhradit částku- jistina-4932,- úrok-5263,50,- a náklady advokáta-3146,- celkem tedy 13341,50,-za dlužné pojistné u společnosti Axa pojišťovna a to údajně někde z roku 2010,nejsem si vědom,že bych někde dlužil za pojistné, nehledě na fakt,že promlčecí lhůta je 3 léta a ani společnost Axa mne nikdy nekontaktovala,nejsou schopni mi dodat jakékoliv údaje,nebo důkazy o dluhu a jen tlačí na okamžité zaplacení,věc jsem konzultoval i se svým advokátem a tato společnost je tímto jednáním údajně známá ...
Číslo spisu ***
Storno pohledávky
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Spotřebitel je před zaplacením jakékoliv částky oprávněn vědět, na jakém základě tuto částku společnosti poskytuje a s kým vlastně jedná.
Spotřebiteli doporučujeme kontaktovat společnost AXA pojišťovna a.s., která by mohla být případným postupitelem pohledávky, a informovat se o tom, jak v celé věci společnost postupovala a zda dluh skutečně postoupila společnosti M.B.A. Finance s.r.o. Tímto jednáním nedochází k uznání dluhu.
Vhodný způsob informování spotřebitele by bylo například poštou.
O případné neexistenci dluhu je vhodné informovat i společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy M.B.A. Finance s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Mimo jiné zdůrazňujeme, že inkasní agentura (tj. společnost, které byla pohledávka postoupena - v tomto případě M.B.A. Finance s.r.o.) není exekutor, nemá žádná zvláštní oprávnění a jde jen o podnikatele, který se živí vymáháním pohledávek. Nemůže tedy vstoupit do obydlí či obstavovat účty spotřebitele. Poplatek za vymáhání skrze inkasní agenturu je pak podle judikatury neoprávněný (dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz (jde-li o společnost, které byla pohledávka postoupena).
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.