Počet nahlášených stížností: | 25 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dlouhodobá rychlost internetu max 2Mbs
Po návštěvě jejich technika žádná změna, pouze pohádka o zarušení v místě mého bydliště a doporučení abych přešel k jinému poskytovateli internetu.
Po oznámení těchto faktů společnosti Starnet začali obstrukce okolo výpovědi smlouvy.
1. není možné prodat výpověď elektronicky, pouze poštou nebo osobně ale smlouva podepsat elektronický jde.
2. Chtějí abych jim platil za služby které mi nedodali i přes to že jejich zařízení je je vypnuté a demontované
3.v jejich výpovědním formuláři jsou nedohledatelné položky na kterých trvají.
4. Poplatek za zrušení služeb přesto že byli nefunkční
internet a televize
Okamzite a bezplatné zrušení smlouvy.
Zrušení faktur které byli z důvodu nefunkčnosti připojení internetu nefunkční tudíž mi z jejich strany nebyli dodány a to od srpna 2024
|
Tweet |
Pokud kvalita služby neodpovídá objednávce, je vhodné uplatnit reklamaci.
V obchodních podmínkách společnosti STARNET, s.r.o. (dostupných zde: https://www.starnet.cz/download/VOP_starnet.pdf) je uvedeno následující:
"Zákazník je oprávněn reklamovat rozsah, kvalitu či zúčtovanou cenu služeb písemně formou písemné listinné zásilky doručené na adresu sídla poskytovatele nebo osobně v provozovně poskytovatele či na emailovou adresu reklamace@netportal.cz s uvedením autorizačního kódu. Reklamaci na poskytnutou službu je zákazník, který je koncovým zákazníkem, popřípadě zákazník oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne vadného poskytnutí služby, jinak právo zanikne."
"Poskytovatel je povinen vyřídit uplatněnou reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Vyžaduje-li vyřízení reklamace projednání se zahraničním provozovatelem, je povinen reklamaci vyřídit nejpozději do 2 měsíců ode dne jejího doručení. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem."
"V případě oprávněné reklamace vyúčtování ceny služby nebo vadného poskytnutí služeb z důvodu závady technického nebo provozního charakteru na straně poskytovatele, poskytne poskytovatel zákazníkovi slevu v rozsahu uznaném reklamací. Na takto vyčíslenou kompenzaci bude zákazníkovi vystaven opravný daňový doklad a kompenzace poskytnuta ve lhůtě 30 dnů od vyřízení reklamace způsobem dohodnutým se zákazníkem. Zákazník je oprávněn požadovat plnění reklamace buď formou zaslání odpovídajícího finančního plnění, nebo zápočtem příslušné výše kompenzace proti vyúčtování služby následujícího období."
"Nahlášení poruchy skrze elektronickou komunikaci bez uvedení autorizačního kódu zákazníka, na jiný než email uvedený výše či telefonicky bude považováno za podnět ke zlepšení služby, nikoli za reklamaci ve smyslu výše uvedených článků."
Více informací k reklamaci u společnosti STARNET, s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.starnet.cz/reklamace/.
K výpovědi:
Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.
Podle § 1818 občanského zákona platí, že spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy a s tímto právem nelze spojit postih. Ujednání ve smlouvě, která tomu odporují, jsou zakázaná a nepřihlíží se k nim. Smluvní pokutu lze navíc sjednat se spotřebitelem pouze ve smlouvě, nikoliv v obchodních podmínkách, a to jen pro porušení povinnosti. Porušením smluvní povinnosti však nemůže být zákonný výkon práva, kterým je např. odstoupení od smlouvy.
V tomto případě se však jedná o vypovězení smlouvy, pro které platí odlišné podmínky. U výpovědi záleží, jestli šlo o smlouvu na dobu určitou nebo neurčitou. Pokud se jednalo o smlouvu na dobu určitou, ale byla uzavřena na více než 24 měsíců, považuje se za neurčitou (§ 63b odst. 1 Zákona o elektronických komunikacích). Pokud je na dobu určitou, bývá častá automatická prolongace, po které má spotřebitel možnost smlouvu vypovědět s výpovědní dobou max. 1 měsíc a poskytovatel jej o tom musí informovat (§ 63b odst. 5 ZEK).
Dále je možné vypovědět smlouvu bezplatně, pokud dojde k její jednostranné změně a navrhované změny pro spotřebitele nejsou výhradně přínosné, nejsou pouze administrativní povahy (např. změna sídla podnikatele) apod. Jediné, co musí v takových případech spotřebitel hradit, je případné dotované koncové zařízení, pokud si jej ponechá (např. modem).
V případě, že byla smlouva uzavřena na dobu určitou a došlo k jejímu vypovězení před uplynutím této doby, byla by sankce možná jen v případě, kdy smlouva skončí do 3 měsíců ode dne uzavření, přičemž výše této sankce je omezená (§ 63b odst. 8 ZEK)
Jiná smluvní ujednání, která mají odradit od změny poskytovatele, nemají právní účinky. (§ 63b odst. 12 ZEK)
Výpověď je jednostranným právním jednáním a k ukončení závazku není nutný souhlas druhé smluvní strany. Jestliže lze smlouvu uzavřít elektronicky, musí být umožněno smlouvu vypovědět stejným způsobem, tedy také elektronicky. Zároveň doporučujeme výpověď zaslat doporučeně a s dodejkou na adresu sídla podnikatele, aby spotřebitel měl v ruce důkaz pro případný spor do budoucna, že smlouvu opravdu vypověděl. Pro výpověď smlouvy je důležité identifikovat osobu (či smlouvu), kterou spotřebitel hodlá vypovědět. Podmiňování výpovědi závazku zasláním autorizačního kódu však dle našeho názoru není možné. Domníváme se, že v případě, kdy autorizační kód není nikde ve smlouvě uveden a spotřebitel jej nezná, nelze mu bránit ve výpovědi smlouvy. Společnost by taktéž měla být spotřebiteli nápomocná při řešení problému.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.