Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednání kuchyně koncem dubna s podpisem smlouvy kde garantují dodání do 9 týdnů od zaplacení zálohy.
První kontakt po 12 týdnech plus následná montáž (mám fotodokumentaci) podle SIKA lze kuchyň normálně užívat. Následné čekání dalších 6 týdnů a žádost o kompenzaci za nedodání formou slevy. Zamítnuto s důvodu cenové hladiny mé kuchyně. (85 000,-) Následná montáž zbytku kuchyně, po dvou dnech s montážní firmou mi bylo řečeno že nemají troje dvířka, další čekání 5 týdnů.
Byla mi nabídnuta sleva, ale až když si ještě něco koupím. Takže dodání kuchyně 5 Měsíců + 6 dní dovolené s firmou co kuchyň montuje.
Kuchyně
Požaduji slevu 10 % na zakoupenou kuchyň
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat veškeré zboží, k jehož dodání se v kupní smlouvě zavázal. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení s plněním závazku. Prodlení obecně nemá žádný vliv na trvání dluhu, to znamená, že i po vzniku prodlení dluh trvá a dlužník je povinen plnit. S prodlením však přichází specifické postihující následky jako povinnost zaplatit smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána, povinnost k náhradě škody, která prodlením může věřiteli vzniknout, rovněž i právo věřitele odstoupit od smlouvy ohledně nedodaného zboží.
Pro případ nedodržení dodací lhůty či její podstatné překročení bohužel zákon neupravuje žádné kompenzační ustanovení (povinnost prodejce poskytnout slevu). Aby spotřebitel měl nárok na nějakou kompenzaci, musel by se k tomu prodejce dobrovolně zavázat sám v uzavřené smlouvě. Doporučujeme spotřebiteli prostudovat si uzavřenou smlouvu, zda mezi smluvními stranami nebylo sjednáno takové kompenzační ujednání.
Nárok na finanční kompenzaci při pozdním dodání objednaného a formou zálohy hrazeného zboží náleží tedy spotřebiteli pouze v případě, že se prodejce k takovému plnění sám dobrovolně smluvně zavázal. Pokud smluvní partner (prodejce) nesplní smluvně převzatý závazek poskytnutí finanční kompenzace pro případ nedodání objednaného a zálohově uhrazeného zboží ve sjednané lhůtě, nastávají pro něj právní důsledky prodlení dlužníka s plněním peněžitého závazku. Spotřebitel v takovém případě vyzve prodejce k plnění sjednané finanční kompenzace, vzhledem k tomu, že výzva k plnění nemá zákonem předepsanou formu, stačí tedy, pokud k plnění plynoucích z uzavřené smlouvy vyzve spotřebitel ústně, avšak pro tento případ doporučujeme formu písemnou, doporučeně s dodejkou, která snáze prokáže projevenou vůli (důkazní důvody pro případ soudního sporu). Druhá strana je na základě takové výzvy povinna dostát své smluvně převzaté povinnosti bez zbytečného odkladu, tj. v řádech hodin či dnů podle povahy závazku. Doporučujeme však ve výzvě uvést přesný termín pro splnění či určit lhůtu, dokdy nejpozději tak má učinit. Takto určená lhůta je pro povinnou stranu závazná.
Pokud ani na základě výše uvedené výzvy k plnění smluvně převzatého peněžité závazku nebude zjednána náprava, spotřebitel může ještě před podáním žaloby k soudu naposledy vyzvat svého dlužníka k dobrovolnému splnění.
Termín dodání kuchyně byl stanoven do 9 týdnů z důvodů celozávodní dovolené výrobce – objednatel byl na toto upozorněn, je to i ve smlouvě. Po dodání kuchyně na náš sklad bylo zjištěno její poškození manipulací ve skladu – objednatel byl o tomto stavu řádně informován a byla nabídnuta částečná montáž, aby se situace nekomplikovala. Protože je kuchyně na zakázku, dle všeobecných podmínek máme 60 dní na vyřešení vad právě z důvodu zakázkové výroby. Toto jsme dodrželi. Vlivem poškození byly později objeveny skryté vady kuchyně – vizuální vady v laku dvířek bez vlivu na funkčnost, toto vše bylo objednateli vyřešeno kladně.
Objednatel obdržel slevu 17% na zakázku včetně montáže zdarma, a zdarma veškeré jím objednané vícepráce ( výřezy, parapety apod. ) a po dokončení zdarma
sorter-koš Blanco v hodnotě 4824 Kč včetně montáže. To vše za uvedené potíže se zbožím, které nastaly nešťastnou náhodou. Při ceně kuchyně 48 562 Kč bez DPH v plné MOC, toto považujeme za nadstandardní řešení vzniklé situace kompenzací – slevou.
Uznáváme, že zhotovení kuchyně a její dodávka neproběhla tak, jak bychom si všichni představovali. My jsme však tuto situaci objednateli plně kompenzovali a vyřešili kladně.
Martin Píša, vedoucí servisního oddělení Siko
Je pravda, že jsme se souhlasili s částečnou montáží hlavně s rodinných důvodů, ale s výsledkem jsem nebyl spokojený kuchyň nešlo používat ( dřez nepřimontovaný bez baterie, bez odpadu, myčka nezapojená, trouba nezajištená pracovní deska minimální, tudíž jsem žádal, že chci tuto celou akci řešit jako reklamaci, ale na tuto okolnost nikdo nereagoval (můžu doložit). Firma nebrala v potaz, že večer po desatý hodině nechci, aby mi vrtali do zdí a na mé stížnosti nikdo nebral zřetel. Jediné ustní vyjádření jsem dostal, že jsme nervozní a že oni nepřisli péct rohlíky nýbrž montovat kuchyň.
U firmy byla akce montáž zdarma kvůli které jsme si hlavně firmu zvolili, tudíž si myslím že není vhodné ji brát jako slevu za špatnou realizaci jak uvádíte. Dále uvádíte, že veškeré práce jsem měl zdarma, ale ve faktuře jsem za dva spoje zaplatil a víc jich nemám, protože s těmito prácemi se vědělo před raelizací. Je pravda ,že před pár dny mi SIko po dlouhém stěžování si přislíbylo uváděný koš zdarma.
Obdržel jsem dnes informaci, že dTest tento případ komentoval, ale bohužel to není pravda, žádný nový komentář zde není.
Martin Píša, vedoucí servisního oddělení Siko
Jestliže kupující nevyužil možnost odstoupit od smlouvy, kterou mu přiznává § 1978 obč. zák., lze po prodávajícím požadovat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s nesplněním smluvních povinností v řádném termínu.
Povinnosti k náhradě se škůdce zprostí, prokáže-li, že mu ve splnění povinnosti ze smlouvy dočasně nebo trvale zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli. Překážka vzniklá ze škůdcových osobních poměrů nebo vzniklá až v době, kdy byl škůdce s plněním smluvené povinnosti v prodlení, ani překážka, kterou byl škůdce podle smlouvy povinen překonat, ho však povinnosti k náhradě nezprostí.
Bude tedy záležet především na možnosti prokázat, zda spotřebiteli reálně škoda vznikla.
Prosíme nyní prodávajícího o vyjádření. Nebude-li mezi stranami dosaženo dohody, budeme nuceni stížnost uzavřít.
Jako prodávající jsme uznali vzniklé škody a nedodělky a pro to kupujícímu přiznali odškodnění tak, jak je uvedeno v komentáři dne 5.10.2015. Okolnosti, které vedly k potížím s dodávkou byly vysvětleny a z části jim nebylo možné zabránit.
Martin Píša, vedoucí servisního oddělení Siko
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: