Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den. Dne 24.8.2015 jsem si zakoupila v prodejně ALZA v Ostravě na ul. Vítkovická notebook zn. Lenovo G 50-30. Při objednávce, kterou tvořil pan R. V., prodejce, jsem zdůrazňovala, že žádám, aby v notebooku byla mechanika pro DVD, což četl i v mém podkladovém materiálu, který jsem měla s sebou a předložila jsem mu jej, aby objednal stejný počítač. Ve vytištěném dokumentu s uvedeným notebookem , je přímo napsáno, že notebook obsahuje DVDRW. Prodejce mi nesdělil, že objednává produkt bez mechaniky. Nemám z toho žádný zvukový záznam, ale předpokládala jsem, že v prodejně je odborník, takže objedná zboží, které si zákazník vybral. Vzhledem k tomu, že notebook byl dárek, začala jsem ho používat až za měsíc od data prodeje a zjistila jsem, že neobsahuje mechaniku DVD.
Žádám o vrácení financí za počítač, který vám zašlu zpět a objednám si nový s DVD, tentokrát osobně přes internet, protože zaměstnanec Vaší společnosti není spolehlivý a zřejmě mu na zákaznících nezáleží..
Děkuji za vyřízení .
S pozdravem Darja Vrublová
notebook Lenovo G 50-30
vrácení peněz
|
Tweet |
V případě nedodání zboží s výslovně požadovanými parametry ze strany spotřebitele, je třeba uplatnit postup dle § 2161 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku. V tomto ustanovení zákona je upravena jakost zboží při převzetí, což zahrnuje i to, že věc má vlastnosti, jaké si strany při uzavírání kupní smlouvy ujednaly. Jde tedy o uplatnění reklamace právě z důvodu, že bylo dodáno zboží s jinými vlastnostmi, než které bylo dohodnuto při objednávce. V tomto případě bude podstatné, zda spotřebitelka dala najevo jakýmkoli prokazatelným způsobem ve vztahu k prodejci svůj požadavek na vymíněnou vlastnost výrobku (notebook s mechanikou pro DVD).
Prodejce je následně povinen tuto vadu odstranit postupem dle § 2169 odst. 1 výše uvedeného zákona, tedy buď vadu opravit (což není v tomto případě možné), nebo výměnou za nový kus, který by již odpovídal objednávce spotřebitele a až pokud by ani toto nebylo možné, tak přijmout odstoupení od smlouvy a vrátit spotřebiteli plnou kupní cenu. Po vyřízení reklamace jejím uznáním má spotřebitel právo požadovat proplacení nákladů účelně vynaložených k uplatnění reklamace (typicky například poštovné), dle § 1924 občanského zákoníku. Reklamaci je prodejce povinen vyřídit nejpozději do 30 dní, dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Vážená paní Vrublová,
podle Vaší emailové adresy a telefonního čísla se mi nepodařilo dohledat jediný kontakt s naší společností, kde byste nás na tuto skutečnost upozornila a žádost o odstoupení od kupní smlouvy oznámila. Můžete mi prosím upřesnit například číslo dotazu nebo z jaké adresy jste nás kontaktovala?
Můžete mi zároveň prosím zaslat, jaký materiál jste našemu prodejci pro vytvoření objednávky předložila? Věřím, že společně nalezneme řešení.
Předem děkuji a přeji Vám pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Dobrý den. Žádám o vyřešení situace.Já jsem komunikovala bez záznamu v prodejně ALZA v Ostravě s prodejcem. Notebook jsem kupoal v prodejně, nikoliv přes internet.
Kopii stížnosti zasílám.
Detail stížnosti
Publikováno
25.09.2015, před 26 dny
Darja Vrublová
Znění stížnosti
Dobrý den. Dne 24.8.2015 jsem si zakoupila v prodejně ALZA v Ostravě na ul. Vítkovická notebook zn. Lenovo G 50-30. Při objednávce, kterou tvořil pan Radek Vyšný, prodejce, jsem zdůrazňovala, že žádám, aby v notebooku byla mechanika pro DVD, což četl i v mém podkladovém materiálu, který jsem měla s sebou a předložila jsem mu jej, aby objednal stejný počítač. Ve vytištěném dokumentu s uvedeným notebookem , je přímo napsáno, že notebook obsahuje DVDRW. Prodejce mi nesdělil, že objednává produkt bez mechaniky. Nemám z toho žádný zvukový záznam, ale předpokládala jsem, že v prodejně je odborník, takže objedná zboží, které si zákazník vybral. Vzhledem k tomu, že notebook byl dárek, začala jsem ho používat až za měsíc od data prodeje a zjistila jsem, že neobsahuje mechaniku DVD.
Žádám o vrácení financí za počítač, který vám zašlu zpět a objednám si nový s DVD, tentokrát osobně přes internet, protože zaměstnanec Vaší společnosti není spolehlivý a zřejmě mu na zákaznících nezáleží..
Děkuji za vyřízení .
S pozdravem Darja Vrublová
Vážená paní Vrublová,
pokud to tedy chápu správně, přímo naší společnosti jste záměr odstoupit od kupní smlouvy neoznámila? Ve své zprávě jste zmiňovala Váš "podkladový materiál", na základě jehož měl prodejce pro Vás zajistit zboží. Můžete mi tento materiál prosím vložit sem do přílohy, ať máme kompletní informace? Zjistím, co pro Vás v této situaci budu moci udělat.
Předem děkuji a přeji Vám pěkný den
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Dobrý den. Asi si nerozumíme. Má stížnost byla psána na Vaši společnost, dle postupu na internetu.Nevím, jak jinak jsem měla Vaši společnost kontaktovat.
Podkladovým materiálem je míněn fyzický výtisk typu notebooku z internetu a předložení tohoto fyzického výtisku prodejci panu Radku Vyšnému přímo na místě samém, v prodejně v Ostravě, ul. Vítkovická, jak jsem uvedla ve své stížnosti.S pozdravem Darja Vrublová
Vážená paní Vrublová,
omlouvám se za zpoždění v reakci, nezaregistrovala jsem Vaši odpověď a narazila na ni až nyní při kontrole. Pokud jsem to pochopila správně, vůbec jste přímo naši společnost provozující eshop na adrese Alza.cz nekontaktovala s reklamací zboží a obrátila jste se rovnou na třetí stranu. Tento způsob řešení se mi nezdá jako šťastný, vynechala jste standardní cestu reklamace, kterou jsme mohli vše vyřešit obratem. Veškeré kontakty na nás jsou i součástí dokladu o koupi, který jste se zbožím obdržela.
Abych zabránila dalšímu zdržení, kontaktuji Vás s návrhem řešení přímo z naší společnosti.
Přeji Vám pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.