Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 7 |
Dne 19.9.2024 jsem udělal objednávku na e-shopu PouziteiPhony.cz v hodnotě 16 836. Hned týž den jsem objednávku zaplatil. Bohužel převodem na účet. Cca po týdnu jsem se dotazoval,kdy zboží dorazí. Odpověď zněla expedujeme dodání 2-3 dny. To se opakovalo ještě jednou. Samozřejmě z dopravní společnosti žádné info. Proto jsem psal ještě jednou a odpověď byla, že dodání tak 2 měsíce. Bylo by navrženo odstoupení od smlouvy. Toto jsem využil. Odstoupení bylo zadáno k 30.9.2024. Dnes je 12.10.2024. Čas mají dle zákonné lhůty do 14.10.2024. Samozřejmě vím, že ty peníze nepřijdou. Takže následné kroky které budou následovat jsou : návštěva policie a podání trestního oznámení. S právním zástupcem jsem domluven na odeslání předžalobní výzvy. Podnět na ČOI už zaslán. Dále žaloba přímo u soudu. Tam budu požadovat zaplacení veškerých výdajů na soudní řízení + úroky z prodlení.
Samozřejmě kompletní komunikace s obchodem je nulová, jelikož telefon nefunguje,e-mail též nedostupný. Samozřejmě celou e-mailovou komunikaci mám uloženou.
Navrácení mých peněz zpět na můj účet!!!!
|
Tweet |
V obchodních podmínkách e-shopu pouziteiphony.cz je uvedeno, že prodávajícím je "obchodní společnost PouziteiPhony.cz, se sídlem Brno." Tato společnost však dle obchodního rejstříku neexistuje a posledním nám známým provozovatelem je Mgr. Martina Vilišová. Přestože již nemá aktivní živnost, je stížnost směřována na ni. Domníváme se totiž, že práva a povinnosti nepřešly na žádnou jinou společnost.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu Mgr. Martina Vilišová, Nové Sady 988, 602 00 Brno.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, mrzí nás Vaše nespokojenost, byla jste opakovaně písemně informována o možném řešení 1. přihlášení do insolvenčního řízení https://justice.cz/documents/18489/0/Prihlaska_pohledavky_pokyny.pdf/5af3dd64-d42c-4676-af68-3ef036adec63 Pěkný den. Zde uvádíme navíc statistiku vykrytí objednávek/vratek a spokojenosti zákazníků: 1. Stav vykrytí objednávek od zákazníků, vratky zboží……stav k 13.11.2024 2017 100% 2018 100% 2019 100% 2020 100% 2021 100% 2022 100% 2023 100% 30.9.2023-31.8.2024 99% Závěr: Drtivá většina dodávek a vratek byla vyřízena viz. výše a zákazníci dlouhodobě (2017-2024) spokojeni k 31.8.2024 2. Stav spokojenosti zákazníků k 31.8.2024: eshop více než 4.000 ověřených pozitivních recenzí aukro více než 858 ověřených pozitivních recenzí aukro 99.3% ověřená spokojenost heureka více než 198 ověřených spokojených recenzí heureka 92,3% ověřená spokojenost heureka 100% zodpovězených recenzí (odpovězeno i na anonymní, kterých je většina) Vasestiznosti 0 nevyřešených stížností k 31.8.2021 COI 0 nevyřešených stížností k 31.8.2024 platební rozkazy 0 platebních rozkazů od zákazníků k 31.8.2024 soudní spory 0 soudních sporů se zákazníky k 31.8.2024 komunikace emaily 100% zodpovězených emailů komunikace emaily 100% zodpovězených emailů i po zániku společnosti 6.10. Závěr: Většina zákazníků byla dlouhodobě spokojena od 2017-2024.
Dobrý den,ano byl jsem opakovaně informován,ale ne z vaší iniciativy. Jelikož dnes je 13.11. cca měsíc a půl od odstoupení od smlouvy se mé peníze stále nevrátili na účet. Jelikož paní Vilišová jako majitelka firmy přijímala stále objednávky a nevracela peníze zpět v zákonné lhůtě od odstoupení od smlouvy a následně zrušila firmu PouziteiPhony.cz se domnívám a nejsem jediný, že jednala s nepoctivým záměrem. Ano do insolvenčního řízení se 100% přihlásím, ale až soud povolí insolvenční řízení. Na paní Vilišovou je z mé strany podáno na Policii trestní oznámení a z právním zástupcem čekáme na povolení insolvenčního řízení. Každopádně s insolvenčním řízení taktéž nesouhlasím. Každopádně náhled do insolvenčního rejstříku má každý,takže mám 100% přehled o námitkách a stavu řízení.
Dobrý den, níže uvedená statistika jasně prokazuje, že až do nečekaného (!) vyměření daně ze strany FÚ (které bude pravděpodobně předmětem dlouhého sporu) v 9/2024 a následkem toho (! nečekaného) ukončení činnosti ke konci 9/2024 (!) a následkem toho (! nečekaného) formální zavření společnosti 6.10. a následkem (! nečekaného ) toho podání žádosti o konkurz 21.10.2024 byli zákazníci dlouhodobě přes 7 let spokojení a všechny požadavky byly vyřešeny. O tom svědčí i to, že za 7 let 2017-2023 nebyla žádné stížnosti na Vašestiznosti.cz a žádné nevyřešené stížnosti k 31.8.2024. Tzn. to zcela vyvrací Vaše nepravdivé tvrzení viz. výše. Následkem těchto nepravdivých tvrzení může vznikat až milónová škoda na aktivech společnosti tzn. může být výrazně méně peněz pro uspokojení ostatních věřitelů což může být kvalifikováno i jako trestný čin poškozování věřitelů + žaloba o náhradu škody.
Zde uvádíme navíc statistiku vykrytí objednávek/vratek a spokojenosti zákazníků:
1. Stav vykrytí objednávek od zákazníků, vratky zboží……stav k 13.11.2024
2017 100%
2018 100%
2019 100%
2020 100%
2021 100%
2022 100%
2023 100%
30.9.2023-31.8.2024 99%
Závěr: Drtivá většina dodávek a vratek byla vyřízena viz. výše a zákazníci dlouhodobě (2017-2024) spokojeni k 31.8.2024
2. Stav spokojenosti zákazníků k 31.8.2024:
eshop více než 4.000 ověřených pozitivních recenzí
aukro více než 858 ověřených pozitivních recenzí
aukro 99.3% ověřená spokojenost
heureka více než 198 ověřených spokojených recenzí
heureka 92,3% ověřená spokojenost
heureka 100% zodpovězených recenzí (odpovězeno i na anonymní, kterých je většina)
Vasestiznosti 0 nevyřešených stížností k 31.8.2024
COI 0 nevyřešených stížností k 31.8.2024
platební rozkazy 0 platebních rozkazů od zákazníků k 31.8.2024
soudní spory 0 soudních sporů se zákazníky k 31.8.2024
komunikace emaily 100% zodpovězených emailů
komunikace emaily 100% zodpovězených emailů i po zániku společnosti 6.10.
Závěr: Většina zákazníků byla dlouhodobě spokojena od 2017-2024.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Přestože je podnikatelka dle insolvenčního rejstříku stále před rozhodnutím o úpadku, je možné podávat přihlášky pohledávek již nyní. Lhůta pro jejich podání však začne běžet až s rozhodnutím o úpadku. Jestliže spotřebitel nesouhlasí s oddlužením, je nutné tuto námitku podat nejpozději s touto přihláškou.
Co se týká uvedených statistik od společnosti, nedisponujeme daty, kterými bychom mohli její tvrzení potvrdit nebo vyvrátit. V rámci služby VašeStížnosti.cz evidujeme ve veřejných stížnostech jednu nevyřešenou stížnost podanou před 31.8.2024, která byla uzavřena pro nereakci spotřebitelky. Od 1.9.2024 však evidujeme k dnešnímu datu 21 veřejně dostupných stížností, přičemž se nejedná o jediné stížnosti a dotazy, se kterými se na nás spotřebitelé obrátili. Z veřejně dostupných dat můžeme uvést, že za letošní rok je počet veřejných stížností vedených na tento subjekt aktuálně 28, přičemž většina z nich má podobný skutkový stav.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se k vývoji stížnosti mohl vyjádřit a případně mohl informovat o svých dalších krocích.
Hodnocení: