Počet nahlášených stížností: | 44 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Již před 2 týdny jsem omylem zadal platbu ve výši 17944,-Kč namísto 1794,-Kč. Ačkoliv jsem neprodleně žádal o navrácení přeplatku, stále peníze nemám. Stále stejné výmluvy, že požadavek narvatku platby předalo zákaznické oddělení na příslušné oddělení k vyřešení. Po 14 dnech docela tristní situace. Stále stejné nejapné výmluvy, že někdy to trvá déle a ať mám trpělivost.
Platba ze dne 28.9.2024 z bankovního účtu v částce 17.944,-Kč
Okamžité a neprodlené vrácení peněz na stejný účet, z kterého platba přišla
|
Tweet |
V tomto případě by se pravděpodobně jednalo o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis bude zaslán na adresu P. O. BOX 69, Černokostelecká 20, 100 00 Praha 10.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Další kontakty na společnost De Agostini Publishing S.p.A.:
- adresa: Giovanni da Verrazano č. 15, Novara - Itálie,
- tel.: 246 017 120,
- e-mail: zakaznicke.centrum@deagostini.cz,
- kontaktní formulář: https://www.deagostini.com/cz/myarea/p/contact-us.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.