Společnost


Resort Klaret s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#78789Žádost o vrácení peněz za ubytování dle § 2006 občanského zákoníku

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.10.2024, před 3 měsíci

Jan Vitner

Znění stížnosti

Během plánovaného pobytu byl v oblasti vyhlášen 3. povodňový stupeň, což je stav ohrožující životy osob a tudíž nám nebyl hotel schopen poskytnou zaplacené služby, aniž bychom ohrožovali své zdraví. To, že konkrétně ve Valticích žádné problémy nebyly, nehraje roli, protože se do Valtic nebylo jak bezpečně z Litvínova dostat. Dokonce i kdybychom to chtěli objet z rakouské strany, tak to nešlo, protože tam byl stav nebezpečí povodně vyhlášen taky. Službu jsme si objednali přes Booking, kde jsme ubytování stornovali bez uvedení důvodů den předem. Čekali jsme do poslední chvíle, jak se situace na Moravě vyvine, protože jsme měli zájem služby využít. V příloze je uvedena má korespondence s hotelem týkající se vrácení peněz.


Produkt

Ubytování ve dnech 13.9. až 15.9.2024


Požadované řešení

Vrácení částky za ubytování 7 954 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.10.2024 15:36, před 3 měsíci

Mezi stranami byla uzavřena smlouva o ubytování podle § 2326 an. občanského zákoníku.

V tomto případě se ustanovení § 2006 OZ nepoužije, neboť nemožnost plnění, na které se spotřebitel odvolává, by musela být na jeho straně. Místo, odkud se spotřebitel do daného ubytování přepravuje, přitom nehraje roli.

Pokud tedy společnost objednané služby poskytovala, posuzovalo by se zrušení smlouvy podle storno podmínek dostupných na stránkách booking.com. Společnost booking.com přitom uvádí, že pokud spotřebitel rezervaci zruší, bude se případný poplatek za zrušení a případné vrácení peněz odvíjet od podmínek poskytovatele služby týkajících se zrušení. Některé rezervace nelze zrušit bez poplatku, jiné je možné bez poplatku zrušit pouze do určitého termínu. Pokud tedy spotřebitel rušil službu v době, kdy vrácení peněz již nebylo dle storno podmínek možné, domníváme se, že je společnost v právu a může si poskytnuté finanční prostředky ponechat.

Nesouhlasí-li spotřebitel se stanoviskem společnosti a nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.11.2024 11:23, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.