Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
1. Stěžuji si na zaplacení poplatku 230kč nabídnutého telefonicky k objednávce Vaším operátorem na moji žádost o zaslání pouze nového mobilu.
2. Stěžuji si na to, že zaslaný mobil nebyl nový, nebo byl mírně kosmeticky poškozen neodbornou manipulací vašim technikem.
ad.1. Všechny produkty, které nabízíte v příplatku 230kč jsou dány buď zákonem, nebo jsou samozřejmé, tudíž prodáváte vzduch
ad. 2.příplatek mi nezajistil nový, nebo nepoškozený mobil, chyběla krycí fólie displeje a podél zadního krytu je drobný vryp po nehtech po neodborném otevření zadního krytu.
Pro vyřešení stížnosti jsem odeslal dva maily, přičemž mé námitky byly bagatelizovány, např. na chybějící krycí fólii mi bylo řečeno, že ji Nokia na nové mobily nedodává (což mi bylo v nejmenované kamenné prodejně prodavačem vyvráceno), že je telefon nový a pouze zkontrolován vaším technikem. Po upozornění na neodbornou manipulaci a poškození mi bylo nabídnuto pouze vrácení zboží (které pak nepochybně obdrží jiný chudák).
.nákup telefonu Lumia 735 a příplatek 230kč za dva roky značkového servisu, software, který mají všechny tyto telefony a nebrandovaný přístroj.
Vrácení příplatku 230 kč na účet a kompenzace za drobné kosmetické poškození
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Jestliže zboží nemá výše uvedené vlastnosti, má spotřebitel právo uplatnit reklamaci a vznést příslušný nárok dle § 2169 občanského zákoníku. Spotřebitel má v souladu s tímto ustanovením primárně nárok na opravu zboží. Není-li to vzhledem k povaze vytýkané vady nepřiměřené, může požadovat i dodání nové věci bez vad. Pouze pokud ani jedno z předchozích řešení není možné, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Namísto uvedených nároků lze vždy požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Jde-li však o nákup zboží distančním způsobem (např. v internetovém obchodě), může spotřebitel zboží vrátit bez udání důvodu do 14 ti dnů od jeho převzetí, pokud kvalita zboží neodpovídá objednávce. Prodávající je pak povinen spotřebiteli vyplatit uhrazené prostředky spolu s náklady na dodání. Odstoupení od smlouvy je vhodné zaslat písemné formě, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. Spotřebitel je zároveň povinen vrátit prodejci dodané zboží zpět do 14 ti dnů od tohoto odstoupení.
Co se týká dodatečné platby, není z popisu stížnosti zcela jasné, zda se jedná o platbu za smuvní záruku, která rozšiřuje práva spotřebitele oproti zákonné úpravě či o pojištění zboží. Pokud by se jednalo o platbu účtovanou za přiznání práv, která spotřebiteli vyplývají přímo ze zákona, bylo by takové ujednání v rozporu se zákonem. Toto by však mělo být zcela zřejmé ze znění uzavřené smlouvy.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.