Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:789
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#78792Neuznaná reklamace - spotřební díl

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.10.2024, před 3 měsíci

Marcela Váchová

Znění stížnosti

Na eshopu lidl.cz jsem zakoupila tyčový mixér zn. Silvercrest (Tyčový mixér SSMS 600 E6; č.o.:***; dne 21.07.2023) s příslušenstvím, které zahrnovalo nádobu se sekáčkem. O téměř rok později (06/2024) jsem podala žádost o reklamaci, neboť nádoba se sekáčkem bez mého zavinění popraskala a navíc se uvnitř začala drolit (vystouplé drážky uvnitř plastové nádoby se patrně postupně olámaly do připravovaného jídla). Na samotném tyčovém mixéru se pouhým dotykem prstu omazaly všechny značky (výkon otáček apod.). Měla jsem vesměs pozitivní zkušenost se stejným tyčovým mixérem zakoupeným o mnoho let dříve, proto usuzuji, že došlo ke změně materiálu, protože u staršího modelu se nic takového nestalo ani po 8 letech používání.
Moje reklamace byla zmítnuta s komentářem, že jde o spotřební díl, na který se nevztahuje reklamace a mám si u nich zakoupit novou nádobu. A na moji reakci, že nejde o spotřební zboží a záruka by se tedy měla vztahovat na tuto vadu mi bylo odpovězeno:

Dobrý den,
vzhledem k tomu, že nesouhlasíme s tímto tvrzením, byla Vaše reklamace zamítnuta.
Jedná se o běžné opotřebení, popřípadě nesprávné použití. Pokud by se jednalo o materiálovou vadu měli bychom těchto reklamací víc.
S pozdravem Tým Servisní Partner Kompernass
Hezký den!

Nádobku jsem nepoužívala na nic jiného, než na co je určena. Mnoha lidem bude patrně u této cenové relace výrobku pohodlnější místo k reklamaci přistoupit k zakoupení jiného zboží, ale všichni asi tušíme, že tento princip je v základu špatně...


Produkt

Tyčový mixér SSMS 600 E6 Silvercrest


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.10.2024 12:30, před 3 měsíci

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.10.2024 07:31, před 3 měsíci

Dobrý den, paní Váchová, mrzí nás Vámi popsaná komplikace. Prosíme Vás o zaslání Vašeho požadavku na e-mail hotline@lidl.cz. Odpovědní kolegové s Vámi situaci dořeší. S pozdravem Tým Lidl.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.10.2024 10:54, před 3 měsíci


Marcela Váchová

Reakce prodávajícího:

Dobrý den, paní Váchová,

bohužel Vás musíme informovat, že v případě plastové nádobky mixéru se jedná o díl, který podléhá opotřebení a nevztahuje se na něj záruční lhůta. Je to uvedeno v manuálu výrobku.

Tento náhradní díl je možné zakoupit u servisního partnera.

Děkujeme za pochopení.

S pozdravem a přáním pěkného dne


Aneta Svobodová
Zákaznický servis - nákup

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.10.2024 12:29, před 3 měsíci

Děkujeme stranám za poskytnuté reakce.

Obecné konstatování o tom, že se na některý z dílů nevztahuje "záruční lhůta" nezakládá společnosti právo automaticky reklamace zamítnout. Může se však jednat o informaci pro spotřebitele o tom, že se u daného dílu běžně projevuje opotřebení více než u jiných. Zákon však zároveň stanoví, že vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním - v takovém případě by tak spotřebiteli byla reklamace oprávněně zamítnuta.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla informovat o vývoji stížnosti. V případě nesouhlasu s vyřízením reklamace se může taktéž obrátit na ČOI (viz původní vyjádření).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2024 09:37, před měsícem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.