Počet nahlášených stížností: | 66 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážení,
píšu jménem sebe, protože mne to, co se stalo v tomto týdnu mé dceři ve vašem autobuse, rozhořčilo. Ale hlavně jménem své dcery, která z mého pohledu neoprávněně dostala pokutu. Váš zaměstnanec jí způsobil šok (psychicky se složila) a zároveň dospěla ke zjištění, jak jsou někteří lidé za každou cenu lační po penězích, jen kvůli tomu, aby si vydělali.
Ve středu moje dcera bohužel musela využít vašich služeb a jak většina slušných lidí jednou zjistí, opravdu bohužel. Hned narazila na vašeho zaměstnance, který si ji vybral jako obětního beránka. Měla bych to asi vysvětlit: dcera spěchala do školy a věřila, že SMS jízdenka, kterou si koupila před nástupem do autobusu, dojde včas. Potřebovala se dostat rychle do školy. Opakuji znovu, spěchala z vlaku na MHD. Než dcera nastoupila do autobusu, tak si koupila prostřednictvím SMS zprávy jízdenku.
Nastupovala na autobusovém nádraží a v autobuse si ji hned vyčíhal váš zaměstnanec, revizor. Ačkoliv dcera ve chvíli, kdy ji kontroloval měla již platnou jízdenku, jen proto, že jízdenka došla o 30 vteřin později, neměl slitování a dal jí pokutu, a když neměla peníze (což jako studentka a dcera samoživitelky opravdu nemá běžně v peněžence, tak místo 600,- hned 800,-). Nechápu proč? Nic přece neudělala. Jízdenku měla. Docela by mne zajímalo, o co jde při kontrolování cestujících? Jestli o to, chytit lidi, kteří si jízdenku nekupují, nebo jde o to trestat za minimální chyby? Každý den vysvětluji budoucí generaci, že chybovat je normální, jen by se chyby neměly opakovat. O co tady šlo, nevím. Myslím, že jen o to, aby si váš zaměstnanec a vy vydělali za každou cenu.
Nebylo by dobré přehodnotit trestání slušných lidí a trestat lidi, kteří porušují pravidla neustále?
Vím, že je to někdy těžké posoudit úmysl podvádět, ale u mé dcery je snad jasné, že si jízdenku koupila, jen o pár vteřin později. A byla potrestána za to, že zvolila špatný způsob zaplacení jízdenky, protože kdyby si jízdenku kupovala až v autobuse (tuto možnost také nabízíte), tak si dovolím tvrdit, že by to trvalo i déle, než jí došla zmiňovaná SMS jízdenka.
Děkuji za posouzení.
Pavlína Matějíčková
Zrušení pokuty.
|
Tweet |
V přepravních podmínkách společnosti je uvedeno, že přepravní smlouva je uzavřena nejpozději tím, že cestující nastoupí do vozidla jen s platným jízdním dokladem (výjimkou je virtuální jízdenka, kterou si cestující zakoupí bezodkladně po nástupu do vozidla).
Cestující je povinen po celou dobu trvání přepravy a v okamžiku výstupu z vozidla mít u sebe platný jízdní doklad. Tím je mimo jiné platná SMS jízdenka, kterou je pouze ta jízdenka, jejíž zřetelně uvedený čas vydání nepřesáhne dobu platnosti této elektronické jízdenky a jejíž platnost lze jednoznačně ověřit přečtením potřebných údajů z displeje mobilního komunikačního zařízení. Cestující přitom nesmí nastoupit do vozidla MHD bez přijaté a současně platné SMS jízdenky.
Pokud tedy v době kontroly neměla spotřebitelka platnou SMS jízdenku, bylo by udělení pokuty pravděpodobně oprávněné. Společnost však v rámci zachování dobrých vztahů může od uložení pokuty upustit.
S žádostí o přehodnocení situace je vhodné se obrátit přímo na přepravce. Stížnosti týkající se společnosti Dopravní podnik města České Budějovice a.s. lze podávat prostřednictvím:
- tel.: 387 719 123,
- emailu: info@dpmcb.cz anebo
- osobně na pobočce: Novohradská 738/40, České Budějovice.
Společnost Dopravní podnik města České Budějovice, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.