Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
dne 12.10.2024 jsem v pozdních večerních hodinách (ve 23:43) objednával tři produkty. Konkrétně tyto:
Ořechy Bery Jones Kávové zrno v
hořké čokoládě 500g
Ořechy Bery Jones Pistácie pražené
solené USA 500g
Limonáda Royal Crown Cola Classic 4×
0,33l
U každého produktu jsem v košíku speciálně kontroloval, jestli jsou schopni doručení do 2. dne tak, jak slibují v reklamě "dnes objednáš, zítra v alzaboxu máš". U každého produktu bylo napsáno, že jej doručí do druhého dne dopoledne do alzaboxu.
Jednalo se o dárky pro oslavence, který slaví narozeniny další den, tedy dnes, 13.10.2024. Dárky měly býti tedy pro něj.
Dnes ráno, tedy 13.10.2024 došel e-mail o tom, že došlo ke zpoždění. Jako kompenzace mi bylo aktivováno Alza Plus na měsíc, což je sice hezké, ale přijde mi to spíš jako trik, jak přimět zákazníka k tomu, aby si další věci objednával právě u nich a tím u nich utrácel ještě více peněz.
Víc bych ocenil spíše nějaký jednorázový slevový kód, který by se dal uplatnit třeba u objednávek nad 500 Kč.
Jsem docela zklamaný, jelikož jsem čekal, že když dělají takové reklamy typu „do půlnoci objednáš, ráno v alzaboxu máš“, tak že to aspoň dodrží. A docela jsem na to spoléhal. Zboží jsem nakonec zakoupil v kamenném obchodě. Z toho důvodu jsem objednávku u Alzy dne 13.10.2024 stornoval.
Bylo by tedy fajn, kdyby společnost Alza.cz dodržela to, čím se v reklamách vyzdvihuje a co v nich hlásá, nebo by měla s touto reklamní a marketingovou kampaní skončit. Takhle to zavání klamavou reklamou.
Místo předplatného Alza Plus bych raději slevový poukaz.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Mimo výše uvedené platí, že pokud je prodávající v prodlení s dodáním zboží, jedná se o porušení smluvní povinnosti. V takovém případě by spotřebitel mohl žádat slevu z kupní ceny.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Objednávku jsem pečlivě ověřila a skutečně u ní došlo ke zdržení v doručení. Stalo se tak z důvodu, že nám dopravce část zásilky (konkrétně limonády) vrátil zpět na sklad. V takových případech všechny takové zásilky důkladně kontrolujeme z důvodu možného poškození a pokud jsou v pořádku, odesíláme je zpět na vybrané výdejní místo. Z toho důvodu v tomto případě došlo ke zpoždění a za to se moc omlouvám.
Jako omluvu jsme zákazníkovi nastavili u registrace měsíční členství v programu AlzaPlus+, kde má nejen doručení na odběrná místa zdarma, ale v aplikaci jsou pro členy i různé slevy. Jedná se o kompenzaci ve výši 10 % z ceny objednávky, kterou může zákazník využívat po celý měsíc bez omezení.
Pokud budete mít jakýkoliv dotaz či přání, neváhejte se na nás obrátit pomocí kontaktního formuláře nebo zákaznické linky. Rádi Vám se vším pomůžeme.
Přeji Vám hezký den.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na nabídku společnosti reagovat.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
do případu jsem dále nezasahoval, lepší aspoň nějaká kompenzace než žádná.
Tímto tedy stížnost uzavírám, děkuji dTestu za odbornou pomoc a společnosti Alza za aktivní přístup vzhledem k řešení stížnosti.