Počet nahlášených stížností: | 253 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 18 |
Dobrý den. Reklamovala jsem tablet, protože se stále seká a během práce je třeba stále vypínat obrazovku, protože nereaguje - obrazovka zamrzne a nejde s ní pracovat. Reklamace mi byla zamítnuta s tím, že se na software nevztahuje záruka, ale i přesto mi přeinstalovali software, protože vykazoval chybu softwaru. Od té doby jsem tablet resetovala už 5x a stále vykazuje stejnou chybu. Dle mého názoru by měl odpovídat prodejce nové i za software zařízení, za jeho aktualizace a jeho správnou funkčnost. Tablet jsem zakoupila 30.12.2022 a používala ho naprosto výjimečně, takže jsem chybu nevnímala, až nyní, kdy ho používám víc. Jak se mohu bránit? Během psaní tohoto textu jsem musela 4x vypnout obrazovku, abych jej vůbec dopsala. Děkuji za pomoc.
Tablet LENOVO Tab M10 LTE
Oprava za funkční kus, výměna zboží, vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Dle § 2161b OZ platí, že je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi, prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu poskytovány ujednané aktualizace digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu. Vedle ujednaných aktualizací prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu poskytovány aktualizace, které jsou nezbytné, aby si věc po převzetí uchovala vlastnosti podle § 2161.
Spotřebitel tedy může reklamovat také software tabletu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.