Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den, dne 13.10.2024 jsem ve 14:30:44 v prodejně Jesenice u Prahy zakoupila 6 ks čokolád na vaření - 3ks mi byly účtovány jako 2+1 zdarma Fin Carre, druhé tři čokolády stejné značky v plné ceně.
Můžete mi odpovědět proč, když akce říkala 2+1 zdarma při koupi každých tří kusů i různých variant- takto bych přišla o 59,90 Kč na jednom nákupu.
Děkuji Stránská
Vrácení rozdílu.
|
Tweet |
Pokud šlo o akční zboží, bylo by za určitých okolností možné stanovit maximální množství jeho odběru, které musí být přiměřené povaze věci. Spotřebitel by měl být o takovém omezení předem srozumitelně a zřetelně informován.
Pokud tedy takové množství stanoveno nebylo, příp. pokud spotřebitelka zakoupila zboží v daném množství, nemělo by dojít k účtování rozdílné ceny.
Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si účtenky kontrolovali co nejdříve po zaplacení, nejlépe ihned, aby předešli podobným problémům.
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.
Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).
Dobrý den, paní Stránská, mrzí nás Vámi popsaná komplikace. Prosíme Vás o zaslání Vašeho požadavku na e-mail hotline@lidl.cz. Odpovědní kolegové s Vámi situaci dořeší. S pozdravem Tým Lidl.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
zatím nevyřešeno
Z naší strany nebudeme reagovat
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Protože naše služba funguje na dobrovolnosti stran a společnost uvedla, že již nebude reagovat, jsme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody. Spotřebitelka se v případě potřeby může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na čísle 299 149 009. Zvážit rovněž může podání podnětu České obchodní inspekci (viz naše původní vyjádření).