Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den.
Dne 06. 05. 2024 jsem u výše jmenované společnosti (https://www.fitandhealth.cz/) zakoupil služby doručování krabičkových jídel (program Daily fit – 24 týdnů + sobota) na adresu trvalého bydliště, kdy z mé strany proběhla okamžitá platba ve výši 47 174,83 Kč, fa č. ***, VS: ***. Se společnostní jsem měl již minulé zkušenosti, proto se jednalo o pokračování služby a tato probíhala relativně bez problémů, ačkoliv se zhoršující se kvalitou jídel i doručování. Zásadní problém nastal s doručením dne 29. 09. 2024, které již neproběhlo – kurýr nevolal, služba nebyla doručena, nikdo nekomunikoval a od této doby se nelze se společností spojit (telefon / SMS / Instagram / Facebook). Na mou e-mailovou urgenci bylo dne 30. 09. 2024 pouze odpovězeno, že z provozních důvodů byli nuceni pozastavit doručování a o dalším postupu budu informován. Na webových stránkách uvedli pouze „Z technických důvodů provoz přerušen“. Dne 04. 10. 2024 podán podnět České obchodní inspekci a odeslán dopis jednateli společnosti. Následně komunikace zcela utichla, společnost je nedostupná a dle informací z recenzí, internetové rešerše, komunikačních kanálů apod. vyplývá, že společnost svou činnost zcela ukončila a již předem věděla, že není schopna dodržet své smluvní závazky a i přesto přijímala nové objednávky a platby, které pravděpodobně měly sanovat dosavadní finanční problémy, čímž dle mého právního názoru jednatel naplnil skutkovou podstatu zpronevěry, případně podvodu. Při propočtu zbylých dní potenciálního doručení zbytku krabiček, resp. služby, vyplývá, že poměrná část smlouvy byla dodržena v rozsahu 24 898,71 Kč (jedno doručení = 327,59 Kč x 76 dodaných dní). Nedodrženo v částce 22 276,12 Kč (47 174,83 Kč - 24 898,71 Kč). Tuto považuji za škodu mé osobě způsobenou a žádám její uhrazení na účet č. ***.
Děkuji za Váš čas, s pozdravem Mgr. Sláma
Vrácení požadované částky 22 276,12 Kč za nedodané zboží na účet č. ***.
|
Tweet |
Pokud došlo k přerušení dodávky objednaného zboží, má spotřebitel právo na vyplacení částky, která odpovídá míře neposkytnutí daného zboží.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti Fit and health s.r.o., Čechova 1350/30, 43001 Chomutov.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V krajním případě je možné obrátit se na soud.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.