Počet nahlášených stížností: | 370 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 15 |
V úterý 8. 10. v 5.50 jsem jel vlakem společnosti RegioJet z Prahy do Havířova. V Havířově jsem byl personálem vlaku nucen k rychlému opuštění vlaku. Ve vlaku jsem zapomněl ledvinku se čtečkou knih, knihu, diář, věci v celkové hodnotě cca 9 000 Kč. Ihned po opuštění vlaku cca do 10 minut. Jsem vyplnil dotazník ztrát a nálezů. Hned poté jsem také volal na info linku společnosti, abych je upozornil, že zavazadlo mám ve vlaku mezi sedačkami a že je to zavazadlo pro mě hodnotné. Vlak byl v konečné a když jsem ho opouštěl již v něm nebyli žádní cestující, pouze personál společnosti. Na info lince mně sdělili, že se mně ozvou do 24 hodin. Ozvali se až mně až 10. 10. v 16:52, že zavazadlo nenašli. Než se mně společnost Regiojet ozvala, tak jsem jim několikrát volal. Při mém druhém telefonátu 9. 10. mně bylo sděleno, že se nikdo ze společnosti RegioJet možná nebyl na dané místo ve vlaku ještě podívat. Při mém třetím telefonátu 10. 10. mně bylo zase řečeno, že ledvinku se čtečkou e knih nepovažují za cenou a že mé oznámení ztráty budou řešit do 5 dnů. Ač si plně uvědomuji, že hlídat si svá zavazadla je čistě má odpovědnost, tak mně přijde, že společnost v komunikaci se mnou pochybila. Ztrátu jsem nahlásil okamžitě. Vlak byl v konečné stanici, bez cestujících. V ledvince byl diář, kde bylo moje jméno, ve čtečce je můj osobní účet, kde je dostupný kontakt. Stačil jeden telefonát personálu vlaku, který by trval 30 vteřin a mohlo být vše vyřešeno.
číslo jízdenky: 0729556464
Chtěl bych vědět, jak společnost RegioJet ve věci mé ztráty postupovala a zdali nedošlo k nějakému pochybení. Popřípadě jestli mé věci nemá nějaký zaměstnanec společnosti RegioJet.
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Na stránkách společnosti je uvedeno, že pokud spotřebitel v dopravě zapomněl své věci, je třeba s touto informací kontaktovat společnost. To je možné učinit na e-mail: ztraty.autobusy@regiojet.cz či ztraty.vlaky@regiojet.cz nebo telefonicky na tel. INFO linku (6:00 - 23:00) 222 222 221 nebo 539 000 322.
Obecně navíc platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že bude kontaktován společností do 24 hodin, mělo s tak tak stát.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.