Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Původní spor týkající se převodu el.energie bez souhlasu tatínka k Elgas energy s.r.o. se podařilo vyřešit smírnou cestou, ale bohužel napadení mého tatínka „šmejdy“ nekončí.
14.10.2024 vyzvedl tatínek doporučený dopis v němž firma Elgas energy s.r.o. oznamuje , že k 1.10.2024 dochází k odkupu části portfolia našeho dodavetele elektřiny/plynu Elgas energy s.r.o. společností Virtual energy s.r.o.
A dál se zase dějou věci, co by se dít neměli
Dne 15.10.2024 tatínek obdržel doporučený dopis od firmy Virtual energy s.r.o. ve kterém je platební kalendář(rozpis záloh) v souladu se Smlouvou o sdružených dodávkách elektřiny č.***. (to je číslo smlouvy s Elgas energy)
Tato smlouva však byla vypovězena firmě Elgas energy s.r.o. a dnem 10.9.2024 akceptována. Byl zaslán akceptační dopis firmou Elgas energy s.r.o. pro nově zvoleného dodavatele o ukončení odběru od firmy Elgas energy s.r.o., odběr elektrické energie od firmy Elgas energy s.r.o., byl ukončen 30.9.2024.
Veškeré pohledávky vůči firmě Elgas energy s.r.o. jsou již uhrazené a smluvní vztah je ukončen.
Dále bylo dne 20.9.2024 firmě Elgas energy s.r.o. doručeno doporučeným dopisem Odvolání plné moci ve věcech souvisejících s dodávkami elektrické energie a zemního plynu.
V rozporu s tímto byla dne 14.10.2024 neoprávněně stržena záloha z tatínkova účtu prostřednictvím SIPO firmou Virtual energy i když dodavatelem el.energie je jiná firma.
Smlouvu o odběru el. Energie má tedy tatínek s původním Innogy od které ho odhlásil Elgas enegry a teď si zas strhli zálohu další v pořadí přeprodávajících firem Virtual energy.
SIPO jsem dál zrušila, aby si nemohli strhnout další zálohu a požádala je o vrácení.
Jak mám ale dál postupovat a jak docílit toho, aby už byl konec těm nekonečným tahanicím.
Děkuji za všechny rady
Jak mám ale dál postupovat a jak docílit toho, aby už byl konec těm nekonečným tahanicím.
|
Tweet |
Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.
Pokud tedy výpovědní doba uplynula, nemělo by docházet k fakturaci záloh předchozím dodavatelem energií.
Nereaguje-li prodávající na telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Ten je možné zaslat na adresu sídla společnosti: Dobronická 1257, 14800 Praha.
Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.