Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den:dne 15.10.2024 jsem osobně na prodejně vrátil zboží baterii omylem objednán špatný typ.
odpověď společnosti emailem zde:
Dobrý den,
dnes nám dorazilo vrácené zboží. Po kontrole obsahu balíku Vám bohužel musíme oznámit, že v tomto případě nelze vrátit platbu, neboť zboží dorazilo znehonodnocené a poničené. V příloze posílám foto. Bočnice baterie byly slepené a nalepené v igelitovém sáčku. Takto s odhalenými kontakty je baterie dále nepoužitelná a nemůže jít do dalšího prodeje. Z toho důvodu Vám odstoupení od smlouvy a vrácení peněz bohužel musíme zamítnout.
S pozdravem
Zboží jsem vybalil a opětovně po zjištění špatného typu baterie opět zabalil a osobně dovezl na prodejnu.
vrácení zboží z eshopu
Vrácení kupní ceny
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
dne 15.10. nám byla vrácena baterie z objednávky ***. Zboží je při vrácení vždy pečlivě překontrolováno, zda nejeví známky poškození. Při kontrole kolegyně zjistila, že baterie má vytržené bočnice viz. foto , které Vám zaslala a přikládáme i zde. K tomuto nemohlo dojít vlivem přepravy. Vypadá to, jak kdyby bočnice někdo vytrhl ručně, aby baterii vpravil do prostoru pro baterii. Takto znehodnocená baterie je již nepoužitelná a neprodejná. Současně jsme překontrolovali komunikace a poškození nám z Vaší strany nebylo komunikováno po převzetí zásilky. Muselo tedy k poškození dojít při testování baterie. Dle vyjádření dTestu má prodávající povinnost vrátit veškeré peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, nicméně současně může prodejce požadovat náhradu škody v případě poškození zboží ze stran spotřebitele. Spotřebitel totiž odpovídá za snížení hodnoty věci, což je v tomto případě plná kupní cena, jelikož je baterie v tomto stavu neopravitelná. Zákazník si již vyžádal vrácení baterie a ta mu byla odeslána na zvolené výdejní místo.
Dobrý den,
jediné co je pravda že společnost Sunysoft poslala baterii zpět.
Baterii jsem ještě nevyzvedl a ani se zatím nechystám.
Bočnice baterie byli tak, jak jsou na fotu již při převzetí zboží ,nikdo jiný než já z baterii nemanipuloval.
Do žádného sporu ze společností nehodlám vstupovat jen jsem chtěl upozornit na jednání společnosti ze kterého mám dost špatný
pocit.
Chtěl jsem ušetřit za originální baterii a nakonec se to moc nepovedlo-takže moje poučení z nákupu je takové, že je lepší připlatit za originální díl a neobjednávat šunty od společnosti Sunysoft s.r.o.
Děkuji a s pozdravem Petr Hanzlíček
Děkujeme stranám za poskytnuté reakce. Číslo objednávky jsme přesunuli do referenčních údajů, aby nebylo veřejně dostupné.
Jestliže si spotřebitel vyžádal vrácení baterie a společnost mu vyhověla, je spotřebitel povinen si ji vyzvednout. Pokud bylo zboží vrácené na prodejně, měl by být spotřebitel na zjevné poškození zboží upozorněn. V případě, že zboží spotřebitel vrátil ve stejném stavu, měla by mu být vrácena plná částka. Jestliže se však společnosti podaří prokázat, že zboží bylo dodáno bez vad, mohla by sníženou částku vrátit, jak uvádíme v původním vyjádření a jak společnost dle svého vyjádření učinila.
Protože společnost trvá na svém stanovisku a spotřebitel pravděpodobně nemá zájem ve sporu pokračovat, přeřazujeme stížnost zpět na něj, aby mohl uvést, zda ve má zájem v řešení sporu pokračovat (např. pomocí ČOI), případně aby mohl stížnost uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Už si u této společnosti nic neobjednám asi se z toho nezhroutí,ale slušný přístup nemají. Spozdravem Hanzlíček