Společnost


Mgr. Martina Vilišová

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#78855Prodlení s vrácením částky za neodeslané zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.10.2024, před 5 měsíci

Ladislav Fencl

Znění stížnosti

Dobrý den ,

Zakoupil jsem si mobilní telefon na www.pouzite iphony.cz U zboží bylo napsáno skladem po zhruba týdnu neodeslání mi eshop sdělil že nejsou schopni potvrdit žádný termín dodání a navrhli mi odstoupení od kupní smlouvy a vrácení čásky na bankovní účet.

V dobropise viz. příloha je datum splatnosti do 16.10. viz příloha . Stále jsem však částku neobdržel.
Snažím se eshop kontaktovat al všechny maily se mi vrací jako nedoručitelné viz příloha


Produkt

Produkt iPhone 11 Pro služba : standardní nákup


Požadované řešení

vrácení částky v plné výši.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.10.2024 13:14, před 5 měsíci

V obchodních podmínkách e-shopu pouziteiphony.cz je uvedeno, že prodávajícím je "obchodní společnost PouziteiPhony.cz, se sídlem Brno." Tato společnost však dle obchodního rejstříku neexistuje a posledním nám známým provozovatelem je Mgr. Martina Vilišová. Přestože již nemá aktivní živnost, je stížnost směřována na ni. Domníváme se totiž, že práva a povinnosti nepřešly na žádnou jinou společnost.

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu Mgr. Martina Vilišová, Nové Sady 988, 602 00 Brno.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.11.2024 19:24, před 4 měsíci

Na základě žádosti subjektu Mgr. Martina Vilišová bylo toto vyjádření dne 6.3.2025 odstraněno. (tým VašeStížnosti.cz)

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
17.12.2024 21:51, před 3 měsíci


Ladislav Fencl

Hodnocení:

Komentář: stížnost uzavřena nedobrovolně po výhružce žalobou namířenou proti mé osobě.