Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V lednu 2015 jsem zakoupil nové kalové čerpadlo Sigma 1 í/4"EFRU-16-8-GU-080 (cena nového čerpadla se aktuálně pohybujekolem 18-19 tis. Kč s DPH). Po 7 měsících čerpadlo přestalo čerpat a začalo vyhazovat elektrické jističe. Před oficiální reklamací jsme zkontrolovali zda čerpadlo není ucpané, nebo jinak mechanicky poškozené, včetně kontroly elektrického přívodu a jištění elektrikářem. Zanešení ani jiné vady námi nebyli zjištěny. Nefunční čerpadlo jsme reklamovali u výrobce. Výrobce reklamaci zamítl s odůvodněním, že zjistil pouze "přirozené opotřebení vlivem provozu u hydraulické části čerpadla" a dále "zanesení hydraulické zařízeni nečistotami". Výrobce nabídl placenou opravu hydraulické části v hodnotě 5445,- Kč s DPH. Domnívám se, že důvodem zamítnutí reklamace nefunkčního výrobku nemůže být "přirozené opotřebení vlivem provozu u hydraulické části čerpadla" a to pouze po 7 měsících provozu.
Kalové čerpadlo Sigma 1 í/4"EFRU-16-8-GU-080
Uznání reklamace a bezplatná oprava poškozené části výrobcem.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.