Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 7 |
Objednal jsem si mobil který jsem následující den zaplatil v plné výši částky 15 595kč. Následně mi byla objednávka stornována z důvodu nezaplacení produktu, obratem jsem poslal mail s fotkou a datumem dané transakce. Následně jsem dostal mail že zásilka bude doručena daný týden což se nestalo. Následně jsem volal na mobilní podporu uvedenou v mailu dané objednávky a obě čísla byla neexistující. Poté jsem požádal o navracení částky z důvodu nedoručení produktu a na to už nepřišla žádná odpověď více jak týden. Poté jsem napsal ještě jeden dopis ohledně opětovné výzvy na vracení peněz jinak budu nucen podniknout právní kroky.
Iphone 13 pro, kryt na tento model a ochraný obal
Vracení zaplacené částky
|
Tweet |
V obchodních podmínkách e-shopu pouziteiphony.cz je uvedeno, že prodávajícím je "obchodní společnost PouziteiPhony.cz, se sídlem Brno." Tato společnost však dle obchodního rejstříku neexistuje a posledním nám známým provozovatelem je Mgr. Martina Vilišová. Přestože již nemá aktivní živnost, je stížnost směřována na ni. Domníváme se totiž, že práva a povinnosti nepřešly na žádnou jinou společnost.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu Mgr. Martina Vilišová, Nové Sady 988, 602 00 Brno.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, provedl jste platbu bez variabilního symbolu, proto se nespárovala s objednávkou a museli jsme ji nyní dohledat a dohledali. Mezitím bohužel byl podán návrh na insolvenci. Zde jsou instrukce: Dobrý den, mrzí nás Vaše nespokojenost: zvolte přihlášení do insolvenčního řízení https://justice.cz/documents/18489/0/Prihlaska_pohledavky_pokyny.pdf/5af3dd64-d42c-4676-af68-3ef036adec63 Pěkný den. Zde uvádíme navíc statistiku vykrytí objednávek/vratek a spokojenosti zákazníků: 1. Stav vykrytí objednávek od zákazníků, vratky zboží……stav k 13.11.2024 2017 100% 2018 100% 2019 100% 2020 100% 2021 100% 2022 100% 2023 100% 30.9.2023-31.8.2024 99% Závěr: Drtivá většina dodávek a vratek byla vyřízena viz. výše a zákazníci dlouhodobě (2017-2024) spokojeni k 31.8.2024 2. Stav spokojenosti zákazníků k 31.8.2024: eshop více než 4.000 ověřených pozitivních recenzí aukro více než 858 ověřených pozitivních recenzí aukro 99.3% ověřená spokojenost heureka více než 198 ověřených spokojených recenzí heureka 92,3% ověřená spokojenost heureka 100% zodpovězených recenzí (odpovězeno i na anonymní, kterých je většina) Vasestiznosti 0 nevyřešených stížností k 31.8.2021 COI 0 nevyřešených stížností k 31.8.2024 platební rozkazy 0 platebních rozkazů od zákazníků k 31.8.2024 soudní spory 0 soudních sporů se zákazníky k 31.8.2024 komunikace emaily 100% zodpovězených emailů komunikace emaily 100% zodpovězených emailů i po zániku společnosti 6.10. Závěr: Většina zákazníků byla dlouhodobě spokojena od 2017-2024. Správce aktiv
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.