Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 18.9 jsem si objednala skříň na eshop Okay.Vse proběhlo, okamžitá platba-email objednávka přijata. Kontroluji vše. Zboží je od 19.9 v Českých Budějovicích -někde. Na internetu dodání do 9 dnů.( právě pro rychlé dodání jsem koupila skříň zde)Klamani spotřebitele??? Ve smluvních podmínkách až 4 týdny. Napsáno s panem L xxxx mailů ale stále jen odpovědi , máme problémy s přepravci, vydržte, vydržte. Zaplatila sem 1800kc za dopravu a opravdu není můj problém jejich problémy. Já provedla okamžité zaplacení. Nabídla jsme že si zboží sama vyzvednu v ČB bydlím 60 km od Budějovic. Odmítnutí. Pan L už ani na email neodpovídá. Obchod okay Vám řekne že s eshop nemá noc společného. Nedokážu pochopit jednání. A další zboží jsme nakoupili raději u jiných obchodníků jako Sconto, Planeo. Vše doma do 3 až 5 dnů. Proč to jinde jde a jinde vám lžou??
*** číslo objednávky.
Požaduji okamžitě urychlení objednávky. Pokud si pro skříň budu moci dojet sama, do Českých Budějovic očekávám vrácení peněz za dopravu.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Mimo výše uvedené platí, že pokud je prodávající v prodlení s dodáním zboží, jedná se o porušení smluvní povinnosti. V takovém případě by spotřebitel mohl žádat slevu z kupní ceny.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
v první řadě bychom chtěli od spotřebitele doložit písemný souhlas od kolegy se zveřejněním jeho jména, které je chráněno GDPR, v opačném případě se jedná o porušení tohoto nařízení ze strany spotřebitele.
V druhé řadě, spotřebitelka byla informována o technických důvodech prodlení v doručení u dané kupní smlouvy. Vzniklá situace nás velmi mrzí, vzhledem ke svobodné volbě spotřebitelky vyčkat na zboží (tedy trvání na dodání objednaného artiklu) je nutné vyčkat na dodání ze strany přepravní společnosti. Na veškeré zprávy zákazníka bylo odpovězeno v souladu s předpisy a VOP.
Děkujeme.
David V.
Děkujeme společnosti za poskytnutou reakci.
Co se týká jména zaměstnance společnosti, toto jméno nebylo na našich stránkách nikdy veřejně dostupné - nachází se v referenčních údajích, kam má přístup pouze spotřebitel, subjekt stížnosti a pověření pracovníci společnosti dTest, o.p.s.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla na vyjádření společnosti reagovat.
Dobrý den. Ano o vašem problému jsem byla informována, ale nevím, kde jste vzali že jsem s ním souhlasila!! Ba naopak urguji dodání do 4 týdnu co je ve smlouvě! Zítra je to 5 týdnu a zboží nikde... i jsem sama navrhla v emailu panu na kterého jsme se obrátili že si zboží vyzvednu sama. Prosím o vyřešení tohoto problému a dodání zboží a požaduji návrh Vasi kompenzace. Platbu za dopravu sem vám zaplatila tudíž ješte jednou zdůrazňují Váš problém s dopravou zcela NEBERU jako důvod na nedodání zboží!!
Děkujeme spotřebitelce za reakci.
Protože výše uvedené směřuje na společnost, přeřazujeme stížnost na ni, aby mohla na zprávu spotřebitelky reagovat.
Dobrý den,
spotřebitel obdržel veškeré informace písemnou formou do e-mailu, zvolené řešení odsouhlasené spotřebitelem je dané. Aktuálně je zboží převzaté spotřebitelem, záležitost tedy považujeme za vyřízenou a prosíme o její uzavření.
za tým OKAY
David V.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
S ohledem na výše uvedené přeřazujeme stížnost na spotřebitelku, aby mohla na výše uvedené reagovat a stížnost uzavřít a ohodnotit případ. Protože naše služba funguje na dobrovolnosti stran, budeme nuceni v případě, kdy spotřebitelka případ neuzavře, jej uzavřít za ni.
Hodnocení:
Komentář: Zboží mi nakonec byli dodáno po dodané lhůtě ve smluvních podmínkách. Bohužel mě to utvrdilo že dalsi nákup zde nakupovat nebudu. Děkuji dTestu za pomoc.