Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, chtěl bych podat stížnost na společnost rerum.cz. Půjčil jsem si 30.000 Kč, ale díky nemoci jsem se dostal do tíživé finanční situace. Mám i jiné výdaje, které musím hradit (nájem, úvěry). Protože je v mém zájmu danou částku uhradit, pokoušel jsem se opakovaně se společností telefonicky domluvit na splátkovém kalendáři. Leč bezúspěšně. Nevím nyní, co dělat. Rád bych částku uhradil, bohužel tak nemohu učinit najednou. Rerum.cz o splátkovém kalendáři nechce ani slyšet. Dle společnosti mám uhradit alespoň částku, která mi prodlouží splatnou lhůtu, nebo můj případ předají inkasní společnosti. U jiných nebankovních společností nebyl splátkový kalendář problém.
Splátkový kalendář
|
Tweet |
Ze zákona obecně neplyne povinnost splátkový kalendář poskytnout. Je tedy možné, aby spotřebitel požádal o vystavení splátkové kalendáře, ale pokud s tímto společnost nebude souhlasit, nebude mu vyhověno. Splatit dluh ve splátkách je možné, ale musí s tím obě strany souhlasit.
Podle § 1765 občanského zákoníku platí, že pokud dojde "ke změně okolností tak podstatné, že změna založí v právech a povinnostech stran zvlášť hrubý nepoměr znevýhodněním jedné z nich buď neúměrným zvýšením nákladů plnění, anebo neúměrným snížením hodnoty předmětu plnění, má dotčená strana právo domáhat se vůči druhé straně obnovení jednání o smlouvě, prokáže-li, že změnu nemohla rozumně předpokládat ani ovlivnit a že skutečnost nastala až po uzavření smlouvy, anebo se dotčené straně stala až po uzavření smlouvy známou."
Pokud by se tedy prokázalo, že se jedná o podstatnou změnu okolností, bylo by možné splátkový kalendář ujednat při novém jednání o smlouvě.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Spotřebitel může také podat podnět na zahájení správního řízení u České národní banky jako orgánu dohledu nad nebankovními poskytovateli spotřebitelských úvěrů.
Naše společnost poskytuje jednorázové půjčky krátkodobého charakteru se splatností 5 až 30 dní. Pro případ, že se klient dostane do situace, kdy není schopen ve smluveném termínu uhradit celou půjčku, může využít možnosti odkladu data splatnosti o dalších 30 dnů s tím, že uhradí pouze tzv. "minimální částku". V takovém případě je ale třeba počítat s tím, že budou nadále účtovány úroky za jistinu, která nebyla splacena. Jsme přesvědčeni, že všechny podmínky uvádíme jasně a transparentně, každý zájemce o půjčku je s nimi seznámen ještě před uzavřením smlouvy, a že ze strany naší společnosti nedošlo v tomto případě k žádnému pochybení. Přesto chápeme, že se naši klienti mohou dostat do nelehké životní situace, a proto se vždy snažíme najít nějaké řešení. To platí i v tomto případě.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Nyní přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby se k jejímu vývoji mohl vyjádřit.
Dobrý den,
Děkuji za pomoc, mezitím mi společnost rerum.splatkovy kalendář uznala a poslala dohodu o narovnání, která je předána k prověření. Můžete také prověřovat tyto dohody o narovnání, zda jsou po všech stránkách v pořádku? Pokud ano, zašlu Vám ji.
Také je možné, že Vás ještě budu potřebovat, proto bych ještě stížnost neuzavíral.
Děkuji
K. Papaj
Děkujeme spotřebiteli za poskytnuté vyjádření.
Přestože dohody o narovnání nespadají přímo pod specializaci naší poradny, může ji spotřebitel zaslat na e-mailovou adresu dtest@dtest.cz pro získání našeho nezávazného stanoviska.
Na žádost spotřebitele přeřazujeme stížnost zpět na něj, aby mohl informovat o dalším vývoji, případně stížnost uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: