Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
(Preambule)
Jsem si vědom, že u ČSOB mám nesplacenou pohledávku v určité výši. Vyjádřil jsem ochotu tento problém řešit domluvou se samotnou bankou a od bankéře mi bylo sděleno, že to je možné resit pouze s ČSOB a to včetně poplatku pro inkasni společnost.
Cca posledních 14 dní mi pak opakovaně volalo číslo, které je vedené pod společnosti MBA finance. Od banky mi nebylo sděleno, protože jsem to do této chvíle nevyžadoval, pro jakou inkasni společnost mám část dluhu vedenou.
1. Stížnost)
Když jsem poprvé zvednul telefon, tuto situaci jsem paní vysvětlil, oznámil jsem ji že veškeré další závazky budu resit pouze se svoji bankou a nepřejí si, aby mě dále kontaktovala.
Zde přichází 1. věc nad kterou se podivuji, odmítají vymazat mé osobní údaje a narovinu řeknou, že Vás budou stále kontaktovat i když si to nepřeji a podkládají to tím: že v dané věci mají svůj zájem, no a že stejně i kdyby chtěli tak bič nemohou udělat dokud jim nedam své osobní údaje.
Po asi 3 dnech volala znovu paní, která mi opět řekla, že odmítá vymazat me telefonní číslo, protože společnost má v určité věci osobní zájem a odmítá mi sdělit v jaké, dokud ji neřeknu své osobní údaje. Pomohlo až když jsem rekl, že nejsem člověk kterého hledají.
2. Část stížnosti (nátlak)
V sobotu kolem 22:00 mi aktivně jejich zaměstnankyně HK poslala e-mail s následujícím zněním (přidávám do sekce pro mediátora)
A s prolohou Vloženou k této stížnosti.
Přijde mi absolutně nehorázné vyhrožovat výjezdem jakéhosi inspektora (což dle mého není nic jiného než obchodní zástupce?) když v této zemi jsou k vymáhání pohledávek jasně určené orgány a spatřuji v tomto jednání neoprávněný nátlak a nekalé jednání této společnosti.
Nebylo mi sděleno o jakou konkrétní smlouvu se jedna, nebylo mi doručeno nic konkrétního co by odkazovalo právní oprávněni této společnosti jednat a vyžadovat jakysi dluh (částka dluhu je úplně jiná, tohle je pouze nejspíše jakysi poplatek této inkasni společnosti)
Společnost jsem obratem kontaktoval, že si v žádném případě nepřeji aby kohokoliv na tuto adresu posílala, no ale obavám se, že s přístupem a podle mě nelegálními praktikami této společnosti na to nebude brat nikdo zřetel.
Neoprávněné vymáhání dluhu
- Okamžité odstranění mých osobních údajů
- Komunikace pouze prostřednictvím datové schránky
- Smazání neoprávněného sluhu vůči inkasni společnosti.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Spotřebitel je před zaplacením jakékoliv částky oprávněn vědět, na jakém základě tuto částku společnosti poskytuje a s kým vlastně jedná.
Spotřebiteli doporučujeme kontaktovat společnost ČSOB, která by mohla být případným postupitelem pohledávky, a informovat se o tom, jak v celé věci společnost postupovala a zda dluh skutečně postoupila společnosti M.B.A. Finance s.r.o. Tímto jednáním nedochází k uznání dluhu.
Vhodný způsob informování spotřebitele by bylo například poštou.
O případné neexistenci dluhu je vhodné informovat i společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy M.B.A. Finance s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Mimo jiné zdůrazňujeme, že inkasní agentura (tj. společnost, které byla pohledávka postoupena - v tomto případě M.B.A. Finance s.r.o.) není exekutor, nemá žádná zvláštní oprávnění a jde jen o podnikatele, který se živí vymáháním pohledávek. Nemůže tedy vstoupit do obydlí či obstavovat účty spotřebitele. Poplatek za vymáhání skrze inkasní agenturu je pak podle judikatury neoprávněný (dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008).
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz (jde-li o společnost, které byla pohledávka postoupena).
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.