Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12.9.2015 jsem si na stránkách Joha.cz objednala kabát.
Dne 13.9.15 jsem za objednávku č. 2153315 poslala celkem 1 308 Kč na účet Joha.cz. 17.9.15 jsem poslala mailem dodaz do Johy, zda dostali mou platbu na účet v pořádku a kdy mám čekat, že bude moje objednávka na Zásilkovně, kde jsem si ji měla vyzvednout.
Přišla mi odpověď, že platba došla v pořádku a že ji budou expedovat během pondělí 21.9.15 až úterý 22.9.15. Ještě téhož dne večer jsem ale z Johy.cz obdržela zprávu, že byla moje objednávka stornována z důvodu, že je zboží trvale nedostupné.
Dvakrát jsem poslala mailem žádost, aby mi částku ve výši 1 308 Kč, kterou jsem poslala na jejich účet, poslali zpět.
Do dnešního dne se tak nestalo, na moje maily nedostávám žádné odpovědi. Mobil mají stále vypnutý.
Po přečtení recenzí jsem zjistila, že se jedná o Ing. Lukáše Hrančíka, který se takto chová běžně k zákazníkům.
Kabát Banned Fur Collar Coat Ladies Red, Velikost: 10 (S).
Chtěla bych vrátit částku ve výši 1 308 Kč na svůj účet
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
Je-li zboží nabízeno v rámci internetového obchodu, stanoví občanský zákoník v § 1732 odst. 2 výjimku z obecného předpokladu, že se jedná o závaznou nabídku. Dle tohoto ustanovení se má za to, že návrh dodat zboží nebo poskytnout službu za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit. Vznikla-li tedy na straně podnikatele neschopnost dostát závazku, znamená to, že mezi stranami vůbec nedošlo k platnému uzavření smlouvy.
V takovém případě je nutné považovat uhrazenou částku v souladu s § 2991 a násl. občanského zákoníku za bezdůvodné obohacení. Bezdůvodně se obohatí zvláště ten, kdo získá majetkový prospěch plněním bez právního důvodu, plněním z právního důvodu, který odpadl, protiprávním užitím cizí hodnoty nebo tím, že za něho bylo plněno, co měl po právu plnit sám. Kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, musí ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Nereaguje-li prodávající na emaily, doporučujeme vést komunikaci písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou. Nebude-li uhrazená částka podnikatelem nadále vrácena, je vhodné ještě před případným podáním žaloby k soudu vyzvat dlužníka k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.