Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
V září tohoto roku jsem přestupovala k jinému dodavateli a od 4.10.2024 odebírám plyn i elektřinu od něj. Přesto jsem koncem září dostala od Elgas Energy dopis, že se spojují s Virtual Energy a budou se mnou komunikovat pod touhle adresou. Týden na to mi přišel rozpis záloh, jako by vůbec nevěděli, že už jsem u nich skončila. A další týden na to mi přišlo Sipo k zaplacení k Virtual Energy. Celou dobu jsem jim volala, ale marně telefon neberou, na e-mail neodpovídají, prostě nereagují. SIPO jsem platila inkasem, musela jsem ho zrušit, aby si neoprávněně nestrhli peníze za plyn a elektřinu, které už platím novému dodavateli složenkou. Na e-mail mi do dnešního dne neodepsali, prosila jsem je, aby celou záležitost dali do pořádku od nich, že už očekávám jen vyúčtování k 3.10.2024 (doplatky, přeplatky). Do dnešního dne jsem nedostala žádnou odpověď. Docela se obávám, že v listopadovém SIPU se mi opět objeví platby plynu a elektřiny k Virtual Energy.
Bývalý dodavatel Virtual Energy, by se měl buď to telefonicky spojit, nebo odpovědět ne e-mail a celou situaci vyřešit.
|
Tweet |
Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.
Pokud tedy výpovědní doba uplynula, nemělo by docházet k fakturaci záloh předchozím dodavatelem energií.
Nereaguje-li prodávající na telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Ten je možné zaslat na adresu sídla společnosti: Dobronická 1257, 14800 Praha.
Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.