Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Objednala jsem si Bezdrátovou magsafe nabíječku 3v1 pro iPhone, Apple Watch a AirPods 15W. Přišlo mi zažloutlé smradlavé cosi, co určitě ani neleželo u originálu. Zboží jsem bez použití obratem zabalila a poslala zpět. Přišlo mi toto vyjádření: Nabíječka je z levného plastu. Přestaňte kupovat levné věci a dostane kvalitu, tak je to u všeho zboží. Toto zboží má hodnocení 4,5 hvězdy od 80 zákazníků co hodnotili. Nabíječka je nová, tudíž první dny prostě plast smrdí.
Neuvěřitelné. A ještě mi vyhrožují žalobou, jestli napíšu špatnou recenzi. To jsem opravdu ještě nezažila.
Vrácení peněz
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Jestliže prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla podnikatele Radim Fišer, Štefánikova 940/20, 674 01 Třebíč. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
zákazník opravdu vrátil zboží ve 14ti denní lhůtě. Nicméně povinností zákazníka je vrátit zboží v pořádku. Po navrácení jsme udělali fotodukementaci zboží a oznámili zákazníkovi, že poškozené nespecifickou tekutinou, která nejen že ničí vzhled zboží, které nyní má žluté fleky, ale jelikož se jedná o el. zařízení poškozené, je v rámci bezpečnosti dále neprodejné. Zákazník je dle zákona o ochraně spotřebitele povinen vrátit zboží v pořádku, v opačném případě, máme plné právo na to vyčíslit hodnotu zboží, dle jeho stavu. Na tento popud proběhl hovor se zákazníkem, který máme zdokumentován, kde zákazník tvrdil, že nabíječka je určitě v pořádku, že žádné fleky nemá a poničená nebyla. Když zákazník zjistil, že peníze nebudou vráceny, najednou změnil verzi, a začal tvrdit, že v tomto stavu mu to již přišlo, viz i lživé recenze, které máme uložené, které nám zadal. Naprosto šílené jednání zákazníka, kterému určitě nevyjdeme vstříc, a budeme řešit veřejné a lživé pomluvy soudně.
Děkujeme. Dále se k tomu nebudeme vyjadřovat.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Jak uvedla společnost, zboží musí být vráceno nepoškozené - spotřebitel jej však může vyzkoušet v souladu s jeho vlastnostmi a povahou. Spotřebitel totiž při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na vyjádření společnosti a vývoj stížnosti reagovat.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.