Společnost


Slavia pojišťovna a.s.

Počet nahlášených stížností:15
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#78961Ukončení povinného ručení

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.10.2024, před 3 měsíci

Marek Kičura

Znění stížnosti

Dobrý den, moje vozidlo bylo trvale vyřazeno z provozu, společnost, která prováděla ekologickou likvidaci zajišťovala i vyřazení z evidence vozidel. Na můj dotaz, jak zrušit povinné ručení mi bylo sděleno, že jsou pojišťovny již propojeny s registrem vozidel a ukončení pojistné smlouvy je automaticke. V létě přišla výzva k zaplacení povinného ručení na další období, zaslal jsem odpověď, že vozidlo je trvale vyřazeno z provozu. Pojišťovna mi zaslala email, že potřebují nějaké čestné prohlášení a kdesi cosi. Nemám čas sepisovat zbytečná lejstra a obíhat pošty a už se mi vůbec nelíbí, abych to musel dělat v okamžiku, kdy je pojišťovna napojena na registr vozidel a snadno může zkontrolovat, zda je vozidlo trvale vyřazeno z provozu, nebo schválně znesnadňují vypovězení smlouvy, aby nemuseli vracet pojistné? Nyní mi přišlo upozorněni, abych zaplatil pojistné za toto trvale vyřazené vozidlo.


Produkt

SP Autopojištění


Požadované řešení

Ukončení pojistné smlouvy, vrácení pojistného od datumu, kdy bylo vozidlo trvale vyřazeno.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2024 12:55, před 3 měsíci

Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si řádně přečetli pojistné podmínky.

Dle pojistných podmínek společnosti platí, že pojištění odpovědnosti zaniká dnem vyřazení vozidla z provozu podle zákona upravujícího podmínky provozu vozidel na pozemních komunikacích, nebylo-li dohodnuto přerušení tohoto pojištění, nebo dnem zápisu jeho zániku v registru silničních vozidel.

Pojistník je přitom povinen bez zbytečného odkladu oznámit pojistiteli tuto skutečnost.

Spotřebiteli tedy doporučujeme jednat v souladu s pokyny společnosti, tedy zaslat čestné prohlášení a ostatní potřebné dokumenty.

Subjekty věcně příslušnými k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z tohoto pojištění jsou Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, www.coi.cz, a Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú., Elišky Krásnohorské 135/7, 110 00 Praha 1, www.ombudsmancap.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.11.2024 17:03, před měsícem

V souladu s vyjádřením d´Testu konstatujeme, že jak ve smyslu ustanovení § 24 odst. 1 písm. d) zákona č. 30/2024 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, tak Pojistných podmínek, které jsou nedílnou součástí pojistné smlouvy pojistníka, zaniká smlouva dnem vyřazení vozidla z provozu nebo dnem zápisu jeho zániku v registru vozidel, s povinností pojistníka k neprodlenému oznámení této skutečnosti, včetně data vyřazení/zániku pojišťovně.

Připomínáme, že pojistník je povinen řídit se smlouvou a Pojistnými podmínkami, nikoliv neověřenými informacemi třetí osoby.

Dle nám dostupné evidence lze dohledat aktuální stav vozidla, tj. provozováno/dočasně vyřazeno/zánik, avšak bez data provedení tohoto úkonu, které je nezbytné pro ukončení smlouvy v souladu se zákonem. Zároveň je třeba podotknout, že pojišťovna nemá povinnost sama aktivně tyto skutečnosti zjišťovat a smlouvu automaticky ukončovat; i dle zákona je povinnost oznámení na pojistníkovi.

Pro ukončení smlouvy ke dni vyřazení vozu tedy trváme na zaslání čestného prohlášení (formulář na našem webu) s vyznačením data zániku vozidla. Naskenovaný formulář s vlastnoručním podpisem pojistníka je samozřejmě možné zaslat i elektronicky.



Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.12.2024 14:49, před 21 dny

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.