Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
ráda bych se na Vás obrátila s řešením problému o kompenzaci zpožděného letu.
Dne 24.7.2024 jsme 2 dospělí a 2 děti odlétali z Brna do Burgasu, měli jsme odlétat v 11:40 ale personál letiště nás informoval že na letadle je technická závada, kterou se snaží opravit. Nakonec to dopadlo tak že přiletělo letadlo z Prahy které nás přepravilo v 16:20 do cílové stanice.
Obrátila jsem se na společnost Smartwings a přes jejich formulář na stránkách vyplnila podnět ke kompenzaci letu, následně nám napsali že zpoždění nepřesáhlo 3 hodiny a taky že zpoždění bylo zapříčiněno okolnostmi mimo dosah dopravce. Nato jsem jim odpověděla že vysvětlením vzniklé situace nesouhlasíme, poněvadž uváděné mimořádné okolnosti nenastaly. Vzhledem k technické poruše letadla pro nás muselo přiletět náhradní letadlo, což nám bylo sděleno na palubě druhého letadla a taky nás o poruše letadla informovali několikrát v odletové hale, kde nám sdělili že pro nás letí náhradní letadlo Prahy.
Mám i potvrzení z letiště o zpoždění letu.
Na mailovou korespondenci nám už společnost neodpověděla, tak jsme se rozhodli ještě poslat podnět doporučeně poštou, na což taktéž nereagovala.
4x letenka na let QS1482
Finanční kompenzace
|
Tweet |
Nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, přičemž se odvíjí od doby zpoždění a délky letu.
Dle čl. 6 zmiňovaného nařízení platí, že pokud letecký dopravce důvodně očekává, že let bude oproti plánovanému času odletu zpožděn o dvě hodiny nebo více v případě letů o délce nejvýše 1500 kilometrů nebo o tři hodiny nebo více v případě všech letů ve Společenství delších než 1500 kilometrů a všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů, nabídne provozující letecký dopravce cestujícím stanovenou pomoc.
V čl. 9 odst. 1 písm. a) je pak uvedeno, že cestujícím je v takovém případě zdarma nabídnuta strava a občerstvení v rozsahu přiměřeném čekací době a dva telefonní hovory, podání dvou zpráv telexem nebo faxem nebo elektronickou poštou.
V čl. 8 odst. 1 písm. a) je stanoveno, že cestujícím by také měla být nabídnuta možnost volby mezi:
- náhradou pořizovací ceny letenky do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3, a to za část nebo části neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího, spolu s případným
- zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti,
a to v případě, že zpoždění trvá alespoň pět hodin.
Situaci je vhodné nejdříve řešit s leteckým dopravcem prostřednictvím stížnosti. Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví, letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.
Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.