Společnost


Smartwings, a.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#78964Zpožděný let

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
23.10.2024, před 3 měsíci

Markéta Pospíšilová

Znění stížnosti

Dobrý den,

ráda bych se na Vás obrátila s řešením problému o kompenzaci zpožděného letu.
Dne 24.7.2024 jsme 2 dospělí a 2 děti odlétali z Brna do Burgasu, měli jsme odlétat v 11:40 ale personál letiště nás informoval že na letadle je technická závada, kterou se snaží opravit. Nakonec to dopadlo tak že přiletělo letadlo z Prahy které nás přepravilo v 16:20 do cílové stanice.
Obrátila jsem se na společnost Smartwings a přes jejich formulář na stránkách vyplnila podnět ke kompenzaci letu, následně nám napsali že zpoždění nepřesáhlo 3 hodiny a taky že zpoždění bylo zapříčiněno okolnostmi mimo dosah dopravce. Nato jsem jim odpověděla že vysvětlením vzniklé situace nesouhlasíme, poněvadž uváděné mimořádné okolnosti nenastaly. Vzhledem k technické poruše letadla pro nás muselo přiletět náhradní letadlo, což nám bylo sděleno na palubě druhého letadla a taky nás o poruše letadla informovali několikrát v odletové hale, kde nám sdělili že pro nás letí náhradní letadlo Prahy.
Mám i potvrzení z letiště o zpoždění letu.
Na mailovou korespondenci nám už společnost neodpověděla, tak jsme se rozhodli ještě poslat podnět doporučeně poštou, na což taktéž nereagovala.


Produkt

4x letenka na let QS1482


Požadované řešení

Finanční kompenzace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2024 10:36, před 3 měsíci

Nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, přičemž se odvíjí od doby zpoždění a délky letu.

Dle čl. 6 zmiňovaného nařízení platí, že pokud letecký dopravce důvodně očekává, že let bude oproti plánovanému času odletu zpožděn o dvě hodiny nebo více v případě letů o délce nejvýše 1500 kilometrů nebo o tři hodiny nebo více v případě všech letů ve Společenství delších než 1500 kilometrů a všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů, nabídne provozující letecký dopravce cestujícím stanovenou pomoc.

V čl. 9 odst. 1 písm. a) je pak uvedeno, že cestujícím je v takovém případě zdarma nabídnuta strava a občerstvení v rozsahu přiměřeném čekací době a dva telefonní hovory, podání dvou zpráv telexem nebo faxem nebo elektronickou poštou.

V čl. 8 odst. 1 písm. a) je stanoveno, že cestujícím by také měla být nabídnuta možnost volby mezi:
- náhradou pořizovací ceny letenky do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3, a to za část nebo části neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího, spolu s případným
- zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti,
a to v případě, že zpoždění trvá alespoň pět hodin.

Situaci je vhodné nejdříve řešit s leteckým dopravcem prostřednictvím stížnosti. Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví, letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.

Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.