Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Přes AppSotre mi u operátora dorazila faktura za platby třetích stran konkrétně 2.200,- U operátora mi bylo sděleno, že se mám obrátit na Apple. První hovor s paní 22.10., která mi přišla jakoby nevěděla která bije. Řekla jsem ji jasný požadavek a jediné co mi bylo řečeno, že mi s tím nemá jak pomoct. Po chvíli mi teda navedla na reklamaci, což jsem udělala. Druhý den jsem žádala o přezkoumání reklamace protože mi částka byla stržena víc než by měla, konkrétně jedna platba 349,- 3x. Ta mi byla zamítnuta též. Dnes jsem volala znova na vaši podporu s vědomím toho, že mi snad někdo pomůže ale podle vyjadřování buď to ta samá paní a nebo jiná se stejnými komunikačními schopnosti. Oni to nemají jak vyřešit ani mi jak pomoct. Po chvíli mi teda řekla, že předplatné je týdenní proto je tam víc krát v měsíci. Za září myslím 2x a za říjen 3x. Tudíž to také nějak nesedí
Reklmace platby
Vrácení peněz a vyřešení požadavku
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.
O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, na kterou se lze s podnětem obrátit (zde: coi.cz/podatelna). Spotřebitel by v takovém případě mohl i žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Je možné rovněž kontaktovat operátora s žádostí o zablokování těchto plateb. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Je možné také kontaktovat operátora a banku s žádostí o zablokování těchto plateb. Tím však nemusí dojít k zániku závazku (v případě že závazek existuje).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.