Počet nahlášených stížností: | 89 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, mé dceři se druhý měsíc strhávají platby za SMS, 99 kč/1 sms. Za září 2024 a říjen jich bylo celkem 8. Prosím o kontrolu, pozastavení těchto plateb a vratku částky ve výši 792,- Kč.
vrácení peněz
|
Tweet |
Společnost DIMOCO Europe GmbH je v případě těchto plateb pouze technickým zprostředkovatelem. Problematického jednání se tedy dopouští poskytovatel služby, resp. prodávající, který touto cestou inkasuje platbu.
Pokud ještě tak spotřebitel neučinil, může se obrátit na servisní a kontaktní centrum společnosti Dimoco Europe GmbH, které je zdarma k dispozici a může poskytnout součinnost při řešení reklamace a při komunikaci s konkrétním poskytovatelem služby: mobileinfo.biz / E-Mail: info-cz@mobileinfo.biz.
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod.
Pokud poskytovatel služby požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Je také možné kontaktovat operátora a banku s žádostí o zablokování těchto plateb. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku (pokud závazek existuje).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, Děkujeme za Váš dotaz, který jsme obdrželi prostřednictvím dTestu. Společnost DIMOCO není poskytovatelem služeb, ale pouze technickou infrastrukturou pro poskytovatele služeb. Kromě toho je DIMOCO autorizovanou platební institucí pod dohledem rakouského Úřadu pro finanční trh a umožňuje mobilním zákazníkům nakupovat digitální a fyzické produkty od online poskytovatelů prostřednictvím jejich účtu za mobilní telefon. S dotazy na poskytovatele služeb vám pomůže náš bezplatný zákaznický servis mobileinfo. Kontaktujte prosím mobileinfo s uvedením příslušného telefonního čísla, aby vám mohli pomoci: Selfcareportal: www.mobileinfo.biz E-mail: info-cz@mobileinfo.biz Pozdravy, tým mobileinfo Provozovatelem služby mobileinfo je DIMOCO Payments GmbH Campus 21, Europaring F15/302 2345 Brunn am Gebirge, Rakousko FN: 199901y; FB Court: LG Wr. Neustadt
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.