Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dne 25.7 jsme zakoupili ojetý vůz Audi Q3 v hodnotě 434.999 Kč. Ihned po koupi byl vůz na registrační kontrole a u mechanika na výměně olejů a filtrů.
Po 2 měsících byla zjištěná závada motoru ( nepředcházelo tomu žádné upozornění vozu na nutnou výměnu/chybu motoru atp. ).
Počáteční stav najetých km byl 126 658 km v době zjištění závady měl vůz najeto 129 575 km a tato událost se stala 28.9 tedy 2 měsíce od koupě. Vůz byl odtahovou službou dovezen do servisu, kde technik potvrdil poškození motoru v návaznost na prasklý převodový řemen a výše opravy 101.000 Kč. Vada se objevila 2 měsíce od koupě, podle OZ by měl za vadu odpovídat prodejce, tedy jsme se obrátili na prodejce a vadu reklamovali s žádostí o kompenzaci/slevu. Tato žádost byla zamítnuta s odpovědí : Vada reklamovaná kupujícím je vada, která vychází z předchozího užívání motorového vozidla. Kupující byl při koupi vozidla upozorněn v Předávacím protokolu, že jednotlivé součástky, zakoupeného vozu podléhající opotřebení se mohou blížit ke konci své životnosti a s ohledem na stáří o opotřebení automobilu, vyžadují zvýšenou míru údržby a oprav. Z uvedených důvodů prodávající nenese zodpovědnost za vadu a reklamaci zamítá.
Jedná se o závažnou vadu,- motoru, která se objevila po 2 měsících užívání, o které prodávající musel vědět v době prodeje. Požadujeme slevu z kupní ceny na úhradu ve výši nákladů na opravu.
Audi Q3
Sleva z kupní ceny na úhradu nákladů na opravu ve výši 101.000 Kč. Případně odstoupení od smlouvy
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vážená paní Hlavacova,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupila, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO