Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Společnost Vodafone mi nedodala Vyúčtování služeb. K tomu došlo v době, kdy moje číslo přecházelo k jinému poskytovateli služeb, a zároveň Vodafone znepřístupnil samoobsluhu všem, kdo neměli aktivní dvoufázové ověření pro přihlášení. Napsal jsem Vodafone žádost o dodání Vyúčtování , ale vše marné. Místo Vyučování začaly chodit sms upomínky, a faktury na poplatky za upomínky.
Paušál za číslo
Dodání Vyúčtování.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 64 odst. 2 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací povinen ve formě podle odstavce 5 poskytovat bezplatně podle výběru účastníka, který je koncovým uživatelem, popřípadě uživatele, vyúčtování ceny za poskytnuté služby.
Pokud nebylo vyúčtování dodáno, je vhodné uplatnit reklamaci. Reklamaci je podnikatel povinen vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace.
Domníváme se, že pokud spotřebiteli nepřišla faktura s částkou, kterou by měl společnosti zaplatit, neměl by mu být účtován poplatek za upomínku o nezaplacení faktury.
V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, pane Hradecký, ráda bych Vás ujistila o tom, že Vyúčtování máte k dispozici v samoobsluze Můj Vodafone na https://www.vodafone.cz/muj/prihlaseni. Do samoobsluhy Můj Vodafone se můžete pro kontrolu financí přihlásit ještě 6 měsíců po zrušení služeb. Podrobné informace naleznete na tomto odkazu https://www.vodafone.cz/pece/vyuctovani-platby-kredit/nastaveni-vyuctovani/posledni-vyuctovani-po-zruseniprenosu-cisla/. Informace k přihlašování e-mailem s dvoufázovým ověřením pro přístup do samoobsluhy Můj Vodafone naleznete na této stránce https://www.vodafone.cz/pece/muj-vodafone/prihlasovani-e-mailem/dvoufazove-prihlaseni-muj-vodafone/. Současně informuji, že z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran, a ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář, který naleznete na tomto odkazu https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone), nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Rádi Vaše Vyúčtování zkontrolujeme. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Eva Hablovič Péče o zákazníky
Především si dovoluji poděkovat dTestu za vyčerpávající komentář k danému případu, a za projekt “Vaše stížnosti”, který má nezanedbatelný význam pro zákazníky, kteří jsou při řešení jejich problémů vůči poskytovatelům služeb, například vůči společnosti Vodafone, ve výrazně slabší pozici, když čelí automatizovaným postupům, které z větší míry nereflektují individuálnost každého jednoho případu.
K vyjádření společnosti Vodafone bych pouze připomenul, že se ukázala být snaha o komunikaci poněkud marná, a dopisy, které jsem ve věci tohoto případu odeslal na adresu společnosti Vodafone a na adresu sídla inkasní společnosti, zůstaly ode dne 1.11. uložené a nevyzvednuté na poště. U dopisů pro společnost Vodafone se zobrazuje informace o tom, že má adresát sjednanou výhradu odnášky.
Jeden dopis s reklamací se dokonce zobrazuje v aplikaci Česká pošta jako vracející se zpět odesílateli - tedy mě.
Nicméně
Dnes dopoledne se mnou hovořila paní z právního oddělení společnosti Vodafone, které jsem podrobně vysvětlil problém a jeho příčinu. Bylo mi přislíbeno, že se budou její kolegové věcí zabývat, a že budeme v kontaktu.
Prozatím však nevidím důvod k uzavření této stížnosti, když věc zatím není společností Vodafone vyřízená.
Děkujeme spotřebiteli za poskytnuté vyjádření.
Protože společnost uvádí, že spotřebitel má předmětné vyúčtování k dispozici, přeřazujeme stížnost zpět na něj, aby mohl tuto informaci potvrdit. Protože se tato stížnost týká nedodání vyúčtování, byla by následně tato stížnost uzavřena.
Jak jsem již uvedl, samoobsluhu společnost Vodafone znepřístupnila každému, kdo neměl aktivní dvoufázové ověření. Tedy znepřístupnila ji také mě.
Vyúčtování mi posílala společnost Vodafone do e-mailu.
Skutečnost, že společnost Vodafone znepřístupnila samoobsluhu, byla důvodem převedení čísla k jinému poskytovateli.
Jsem toho názoru, že společnost Vodafone nemůže podmiňovat dodání vyúčtování tím, že si budu muset provést registraci, kterou nemíním zavádět.
Společnost Vodafone byla mnou informována o tom, že si nepřeji, aby uchovávala a zpracovávala moje osobní údaje ( nad rámec zákonných povinností ), a zároveň jsem sdělil společnosti, na jakou adresu má směřovat korespondenci.
Dodání vyúčtování společnosti Vodafone nic nebrání.
Dobrý den, pane Hradecký, ráda bych Vás znovu ujistila o tom, že Vyúčtování máte k dispozici v samoobsluze Můj Vodafone na https://www.vodafone.cz/muj/prihlaseni. Také znovu potvrzuji, že do samoobsluhy Můj Vodafone se můžete pro kontrolu financí přihlásit ještě 6 měsíců po zrušení služeb. Podrobné informace naleznete zde https://www.vodafone.cz/pece/vyuctovani-platby-kredit/nastaveni-vyuctovani/posledni-vyuctovani-po-zruseniprenosu-cisla/. Informace k přihlašování e-mailem s dvoufázovým ověřením pro přístup do samoobsluhy Můj Vodafone naleznete na této stránce https://www.vodafone.cz/pece/muj-vodafone/prihlasovani-e-mailem/dvoufazove-prihlaseni-muj-vodafone/. Dle Všeobecných podmínek, a to dle bodu 6.2: "Vyúčtování vám doručíme v elektronické podobě do vaší Internetové samoobsluhy nejpozději do tří dnů od data vystavení, o čemž vás můžeme informovat prostřednictvím SMS zprávy na vaše kontaktní mobilní telefonní číslo. Pokud o to požádáte, můžeme vám za úplatu poslat vyúčtování také v papírové podobě. Pokud vyúčtování neobdržíte, bez zbytečného odkladu nás o tom prosím informujte." Úplné znění Všeobecných podmínek naleznete zde https://www.vodafone.cz/_sys_/FileStorage/download/2/1369/vseobecne_podminky.pdf. V případě, že si přejete zasílat tištěné Vyúčtování, na Vaši žádost je možné provést změnu. Informace o tom, jak si nastavit zasílání tištěného Vyúčtování a kolik Vás to bude stát, naleznete zde https://www.vodafone.cz/pece/vyuctovani-platby-kredit/nastaveni-vyuctovani/vyuctovani-postou/. Současně znovu informuji, že z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran, a ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář, který naleznete na tomto odkazu https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone), nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Rádi Vaše Vyúčtování zkontrolujeme, případně nastavíme formu zasílání Vyúčtování dle Vašich potřeb. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Eva Hablovič Péče o zákazníky
Nedodání faktury jsem u Vodafone písemně reklamoval. Lhůta pro vyřízení reklamace ještě běží, nicméně z dosavadního vyjádření Vodafonu lze mít zato, že se k dodání faktury nechystá. Ale už teď vím, že prý v únoru mě “předají dál”. Jediné, co mohu doplnit k této stížnosti já, je to, že já “předám dál” celou věc pravděpodobně v první polovině prosince.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Stížnost necháváme přeřazenou na spotřebitele, aby nás mohl informovat o dalším vývoji stížnosti.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Poskytovatel mi zaslal dopis, ze kterého jsem pochopil, že nedodané vyúčtování považuje za neuhrazené, v důsledku toho mi účtuje poplatky za odeslané upomínky, a zároveň mi vystavuje faktury, ve kterých mi předkládá k úhradě takzvané nedoplatky z předchozích zúčtovacích období, kdy takto fakturované nedoplatky představují ( z pohledu poskytovatele ) nový dluh. Poskytovatel vymáhá takto vytvořené dluhy prostřednictvím inkasní společnosti, která vystupuje v dané věci jako takzvaný zpracovatel mých osobních údajů, kdy poskytovatel poskytl inkasní společnosti také údaje o mojí e-mailové adrese a telefonním čísle. Inkasní společnost i poskytovatel nevyhověli mému písemnému požadavku na výmaz mých údajů v podobě e-mailu a telefonního čísla. Proto jsem se obrátil na Úřad pro ochranu osobních údajů. Tento úřad ale nijak nezakročil, a mám pocit, že se mu do řešení mého podání “nechce”. Ve věci probíhá řízení u Českého telekomunikačního úřadu, který se doposud omezil pouze na vyžádání informací z mojí strany, kdy ale většinu informací už k dispozici má. Inkasní společnost mezi tím zintenzivnila obtěžování. Poskytovatel se začal prezentovat jako velká obchodní společnost, která má nastavené mechanismy kontroly a pravidla pro kontakt se zákazníky, podle kterých je vyloučeno, aby došlo, například k neoprávněnému vymáhání vyúčtování, které nebylo dodané. Inkasní společnost se omezila na stanovisko, že mám zaplatit, a že je pouze na rozhodnutí poskytovatele, zda se obrátí při vymáhání pohledávky na úřad. Inkasní společnost ani nevěděla, že jsem se v dané věci sám obrátil na úřad. To mnohé napovídá. Pokračuji, nevzdávám se, a uvidíme, jak to dopadne.
Dobrý den, pane Hradecký, jak jsme již uvedli kvůli ochraně osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran. Ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Vzhledem k tomu se tak již nadále k této záležitosti na této platformě nebudeme vyjadřovat. I v komunikaci níže jsme Vám však uvedli návody na přihlášení do samoobsluhy. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky