Společnost


Vzácné kovy Praha a.s.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#79018Nedodání zlatých mincí, nevrácení vybrané zálohy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

8 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.10.2024, před 3 měsíci

Petr Tuček

Znění stížnosti

V květnu 2022 jsem prostřednictvím aukčního portálu Aukro.cz zakoupil 2 ks mince Zlatý Svatováclavský jednodukát (prodejní cena v aukci č.*** byla 8.800,- Kč/ks) s předpokládaným termínem emise říjen 2023. Po vystavení zálohové faktury jsem zaplatil dle pokynů prodejce zálohu 10.000,- Kč převodem na účet. Zbylých 7.600,- Kč mělo být doplaceno prodejci těsně před emisí mince a jejím odesláním. Emise nakonec proběhla až v září 2024, na což mě již dříve prodejce prostřednictvím e-mailu upozornil. Protože prodejce po emisi mince nadále nekomunikoval, zkusil jsem jej kontaktovat nejdříve telefonicky, ale telefonní číslo uvedené na faktuře již nebylo funkční. Následně proběhl pokus o elektronickou komunikaci na e-mail: info@vkpas.cz, ale zmíněná adresa, která je až do současné doby dle internetových stránek prodejce jediným způsobem kontaktu se zákazníkem je rovněž nefunkční. Kontaktovat se prodejce podařilo až díky starší e-mailové adrese info@zlatykocour.cz, kde mi dne 26.9.2024 sdělil chystanou expedici objednávek. Bohužel ani po měsíci čekání nedošlo k žádnému posunu a na mé další dotazy ohledně termínu dodání a vystavení doplatkové faktury již prodejce vůbec nereaguje.
Kontaktoval jsem tedy po měsíci čekání společnost Aukro.cz coby zprostředkovatele prodeje, popsal vzniklou situaci a dostal doporučení oznámit celou záležitost Policii ČR.
Podařilo se mi zjistit, že jenom prostřednictvím společnosti Aukro.cz došlo v roce 2022 minimálně k 91 rezervacím uvedené mince, další rezervace byly přijímány prostřednictvím internetových stránek prodejce, které již nejsou v současné době plně funkční.
Dle ohlasů na sociálních sítích bude poškozených v souvislosti s podnikatelskými aktivitami a.s. Vzácné kovy Praha (pokračovatele společnosti Zlatý kocour Praha a.s.) mnohem více.
V době platby zálohové faktury byl dodavatelem ***
Dnem 7.3.2024 převzal na základě dostupného notářského zápisu veškeré povinnosti za společnost Vzácné kovy Praha a.s. pan Ján Belán, výhradní majitel a akcionář společnosti.


Produkt

Mince ČNB - Zlatý Svatováclavský jednodukát, emise 17.9.2024, ryzost 986/1000, hmotnost 3,49 gramu, průměr 19,75 mm


Požadované řešení

Dokončení objednávky, fyzické dodání mincí nebo vrácení zaplacené zálohy 10.000,- Kč zpět převodem na účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2024 15:18, před 3 měsíci

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: Vzácné kovy Praha a.s., Vojtěšská 211/6, 11000 Praha.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.11.2024 15:41, před 3 měsíci

Společnost nás informovala, že spotřebiteli zálohu vrátila. Stížnost proto přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl tuto informaci potvrdit a případně stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
3.11.2024 10:31, před 2 měsíci


Petr Tuček

Hodnocení:

Komentář: Popsaná stížnost ze dne 25.10.2024 uzavřena dne 1.11.2024 vrácením zaplacené zálohy v plné výši.
Všem zákazníkům uvedené společnosti přeji pevné nervy a trpělivost, komunikace s prodejcem je totiž komplikovaná.
Zároveň velké poděkování dTestu za možnost zveřejnění stížnosti a pomoc při řešení podnětu.