Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 1.12.2012 jsem na prodejně Klenoty Aurum zakoupila zásnubní zlatý prsten osázený zirkony v částce 6.120,- Kč. Dne 30.11.2014 jsem na prodejně uplatňovala I. reklamaci, kdy mě z prstenu vypadly dva zirkony. Reklamace byla uznána a prstýnek byl opraven. Dne 18.1. 2015 jsem opět uplatnila II. reklamaci, kdy mě opět vypadl již opravovaný vypadnutý zirkon. Reklamace mě byla uznána a prstýnek byl opraven, v reklamačním protokolu byla dopsána věta, že mi byla prodloužena záruka. Dne 21.6. 2015 jsem navštívila prodejnu se stejným problémem - již po třetí vypadnutý zirkon z prstenu. Byla se mnou sepsána III. reklamace, kde jsem již požadovala vrácení peněz. Tato třetí reklamacemi nebyla uznána a nebyla vyřízena ve 30-ti denní lhůtě. Na tomto základě jsem dne 22.8. 2015 podala písemné Odstoupení od kupní smlouvy pro opakovanou vadu. Tento dopis jsem zaslala doporučeně s dodejkou na centrálu firmy. Dne 2.9.2015 jsem obdržela od advokátky Klenoty Aurum vyjádření k tomuto Odstoupení od kupní smlouvy s tím, že mě už II. reklamace neměla být uznána dle zákona č. 40/1964 Sb.OZ, par. 627 odst. 1. . Klenoty Aurum mě vyzývají k vyzvednutí neopraveného prstenu.
Prsten z bílého zlata osázený zirkony
Požaduji odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Jelikož bylo zboží zakoupené před účinností v současnosti platného občanského zákoníku z. č. 89/2012 Sb., tak se právní vztahy založené kupní smlouvou budou řídit zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
Podle § 620 odst. 1 občanského zákoníku je záruční doba při prodeji spotřebního zboží 24 měsíců a začíná běžet od převzetí věci kupujícím. Podle § 627 odst. 1 občanského zákoníku se záruční lhůta prodlužuje pouze o dobu, po kterou spotřebitel nemohl zboží, z důvodu reklamace, používat. Pokud však dle § 627 odst. 2 občanského zákoníku dojde k výměně zboží, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka.
Prodávající také může svým prohlášením v záručním listě poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v občanském zákoníku. Bylo-li takové prodloužení sjednáno, má prodávající povinnost dostát svému závazku.
Od spotřebitelky jsme obdrželi následující vyjádření:
"Reklamace byla dne 28.12.2015 vyřešena - Klenoty Aurum vrátili peníze v celé částce."
Na základě této informace stížnost uzavíráme, neboť bylo dosaženo požadovaného řešení.
Hodnocení: