Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 3.9.2024 + 10.10.2024 Jsem poslal doporučeně písemné výpovědi, po dvouletém odběru zemního plynu, že končím spolupráci a odstupuji od smlouvy, která skončila dne 25.10.2024 mi uvedená společnost neposlala doklad o ukončení spolupráce - tímto jednáním mi znemožňuje přechod k jinému dodavateli ! Je mi 78 let a nikdy v životě jsem se zatím s takovímto jednáním nesetkal !
Zaslat doklad o ukončení již neexistující smlouvě na plyn.
|
Tweet |
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno konečné vyúčtování, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč (dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.).
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Spotřebitel nás informoval, že mu bylo společností zasláno potvrzení o ukončení smlouvy ke 30.11.2024. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.