Společnost


Booking.com (Czech Republic) s.r.o.

Počet nahlášených stížností:124
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#79022Úmyslné zrušení rezervace s cílem mě poškodit

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 měsíce 22 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
26.10.2024, před 3 měsíci

Hana Lacinová

Znění stížnosti

Dobrý den,

prosím Vás o pomoc při řešení sporu s Booking.com (dále jen “Booking”), č. rezervace ***. U Booking jsem objednala a zaplatila dne 3.10.2024 ubytování za 291,60 euro (7 693 Kč) s nevratnou rezervací na Sicílii ve městě Catania u ubytování Domeanto home v termínu 22-26.10.2024. Ubytování Domeanto home, u kterého jsem ubytování koupila, mnou úmyslně manipulovalo s cílem aby mě připravili o již zaplacenou částku za rezervaci a abych nemohla napsat ubytování špatnou recenzi, což je v rozporu s etickým kodexem, resp. podmínkami Booking v kapitole A17. Opatření proti nepřijatelnému chování. V opatření proti nepřijatelnému chování A17 jsou uvedeny hodnoty Booking a pravidla Standardy, které nastavujete, abyste zajistili, že cestování bude bezpečné a příjemné pro všechny. Kdy netolerují manipulaci. Od partnerů očekávají, že se budou chovat čestně a profesionálně, nebudou se prezentovat klamně a dostojí vzájemným dohodám a závazkům. Dále netolerují krádeže ani vydírání. V průběhu této rezervace došlo k porušení výše uvedených zásad, a to ze strany Domeanto home tak Booking.
7 dnů před příjezdem jsem se rozhodla pro změnu termínu na 31.5.2025 z důvodu mých pracovních a zdravotních problému (jsem po operaci). Ubytování však na změnu nereagovalo, ani na moje zprávy, až po opakovaném urgovaní přes tel. a e-mailovou podporu Bookingu mi přes podporu sdělili, že mají plno a nabízí jeden volný termín v listopadu, kdy jim nebude fungovat koupelna. Upozornila jsem Booking na to, že lžou a že 27.-31.5.25 mají volno. Poté přišla od Booking zpráva, že změna možná je, ale za doplatek z 291,60 euro na 360 euro, o který si řekli neoprávněně, na webu Bookingu mělo a má Domeanto home 27.-31.5.2025 stejnou cenu jako v říjnu, dokonce nižší, a to 7 675 Kč. viz příloha. To jsem však bohužel zjistila až poté, co jsem Bookingu odpověděla, že se změnou a navýšením souhlasím a protože schválení dlouho zdržovali, zjistila jsem následně, že už je možná změna letenky pouze za poplatek tak vysoký, že nebyl akceptovatelný. Z těchto důvodu jsem se rozhodla pro stávající termín rezervace 22-26.10.24, což jsem ubytování obratem napsala dne 15.10. a 16.10.2024 ve 14:14, stejně tak jsem požadavek na stávající termín 22-26.10.24 opakovaně napsala Bookingu 16.10.2024, který však nereagoval a ubytování neinformoval. Zajímavé je, že na žádost o změnu s navýšením ceny reagoval Booking okamžitě, na požadavek změny na původní termín Booking doposud (26.10.2024) vůbec nereagoval. Ubytování i přesto, že mělo ode mě 2 zprávy, že přijedu v původním termínu, přijalo dne 16.10.2024 v 16:45 novou rezervaci na termín 27-31.5.2025 s povinností doplatku z 291,60 euro na 360 euro do půlnoci 17.10.2024 (v případě nedoplacení doplatku do půlnoci 17.10.2024 se rezervace stornuje a mnou zaplacené peníze propadnou). Poté jsem několikrát denně do Booking volala a žádala je o řešení vzniklé situace. Zmiňuji, že jsem do ubytování 3xvolala, 2xAnglicky a 1xItalsky (volal kamarád Ital, pro vyvracení pochybností, že ubytování nerozumí). Po tel. vždy ústně se změnou souhlasili a slíbili, že ji přes Booking obratem potvrdí, tak se ale nestalo. Stálo mě to hodiny vyřizování, na Booking jsem denně několikrát volala (každý hovor vždy min. 20 min, protože na podporu se není možné dovolat) a psala do centra řešení sporu, bez odezvy. Z Booking po tel. vždy jen sdělili, že kontaktují ubytování a že záleží vše pouze na Domeanto home, zda změnu na původní termín odsouhlasí. Dne 15.10. jsem po 19.h opět volala na podporu. Paní z Booking se do ubytování dovolala a následně mi sdělila, že Domenato home by mělo změnu termínu do půlnoci 17.10. potvrdit a ať se nebojím, že v případě, že nereagují, mám nárok na vracení peněz. Ubytování změnu na 22-26.10. do 15.10. půlnoci nepotvrdilo, rezervace tak propadla, včetně mých peněz 291,60 euro. Následně jsem opět několikrát denně do Booking volala a dožadovala se reklamace a vrácení peněz. Bylo mi vždy řečeno, že je pouze na ubytování, jestli mi vrátí peníze a že bez jejich souhlasu nemůže Booking peníze vrátit, přitom postup při řešení tohoto problému v podmínkách Booking nikde uveden není. Tento stav i nadále trvá a Booking jiné řešení nenabízí, jedná se tak o patovou situaci. Důležitá otázka je, proč Booking termín 22.-26.10.2024 nechal stále dostupný pro další hosty, ačkoliv byl v řešení? Proč mi Booking nenabídl možnost, že s ubytováním domluví, abych mohla do Domeanto home přijet, i když byla rezervace zrušena? Je vůbec možné, aby mi původní rezervaci zrušili, když jsem s novou nesouhlasila (resp. ji stáhla) ústně i písemně? Je možné, že se nemohu nijak bránit? Když se na to dívám zpětně, bylo již od začátku vše činěno pouze s úmyslem mě poškodit a zamezit mi napsání recenze a získat navíc peníze za případné další hosty. Prosím Vás o pomoc s navrácením 291,60 Euro zpět. Přílohou veškerá komunikace. Předem Vám velice děkuji.


Produkt

viz výše


Požadované řešení

Vrácení 291,60 Euro zpět na můj účet


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2024 14:52, před 3 měsíci

Rezervační portál Booking.com je pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a provozovatel hotelu. Za poskytnutí konkrétních poskytovaných služeb by měl primárně nést odpovědnost přímo poskytovatel služeb.

Rezervační portál odpovídá pouze za přímé škody, které by spotřebitel skutečně utrpěl/a, zaplatil/a nebo které vznikly v souvislosti s prokazatelnými nedostatky při plnění povinností rezervačního portálu souvisejících s poskytováním služeb (např. pokud by portál uvedl nesprávné informace), a to do celkové výše celkové ceny vaší rezervace.

Nejsme si ji jisti, zda se na danou situaci použije české právo. Pokud by se vztah řídil českým právem, platí následující:
Dle § 1759 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že smlouva strany zavazuje. Lze ji změnit nebo zrušit jen se souhlasem všech stran, anebo z jiných zákonných důvodů.

Obecně zákon nestanoví pro uzavření smlouvy určitou formu, a je proto možné smlouvu platně uzavřít ústně. To samé platí (obecně) také pro její změnu. Z toho důvodu se domníváme, že pokud hotel ústně odsouhlasil druhou změnu termínu (tedy z nového na původní termín), byl povinen takto plnit, protože dle ustanovení § 430 občanského zákoníku podnikatele zavazuje jednání pověřené osoby. Jestliže tak hotel neučinil, měl by mít spotřebitel právo na vrácení zaplacené částky.

Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.

Webové stránky Evropského spotřebitelského centra nalezne spotřebitel na adrese www.evropskyspotrebitel.cz. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.

Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Gorazdova 24, 120 00 Praha 2.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.12.2024 12:47, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.