Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 22.2.2015 jsem se zaregistrovala na seznamce be2. Seznamka slibovala, že bude zrostředkovvávat seznámení s partnery odpovídajícími mému výběru. Protože na stránkách nabízeli produkt měsíční VIP členství na zkoušku za 149,- Kč, rozhodla jsem se ho vyzkoušet a 25.2 za toto VIP členství zaplatila. Produkt byl prezentován tak, že po uplynutí měsíční doby můžete pokračovat dále tříměsíčním členstvím, nebylo ale u něj jasně řečeno, že tyto tři měsíce jsou jeho neoddělitelnou součástí, naopak byl zdůrazňován měsíc na zkoušku. Poskytované služby ale neodpovídaly popisu, v rámci zasílaných kontaktů na možné partnery nebyly při výběru těctho partnerů zohledněny moje požadavky, které jsem vyplnila v dotazníku při registraci. Příklad - uvedla jsem, že mám zájem o kuřáky, středoškolského nebo vyššího vzdělání, ale v nabízených kontaktech bykla značná část nekuřáků a i část mužů vyučených nebo se základním vzděláním. Dospěla jsem k názoru, že tedy nebudu po skončení měsíčního zkušebního odbobí ve VIP členství pokračovat. Protože jsem z popisu produktu nabyla dojmu, že jde opravdu pouze o měsíční zkušební členství, domnívala jsem se že skončí automaticky uplynutím měsíčního zaplaceného období.
Dva dny před ukončením toho období mi ale be2 zablokovalo účet.
Nejřív jsem myslela, že jde o nedorozumění a obrátila se tedy na zákaznickou podporu, odkud mi přišel jako odpověď automaticky generovaný text. Poté mi ale přišel e-mail. ve kterém po mně vymáhali dlužný poplatek za prolongaci členství. Protože jsem si nic takového vědomě neobejdnávala, pokusila jsem se s nimi opět domluvit a dodala jsem, že o členství v žádném případě nemám už zájem. Odpověděli, že mi ho rádi sami ukončí, pokud zaplatím. Jakýkoliv pokus o domluvu ztroskotal na tom, že mám zaplatit za něco co jsem nechtěla a nechci. S poukazem na nejasnosti v popisu produktu, v jejich vlastních obchodních podmínkách i na to, že jendou mluví o třicetiměsíčním obdobím na zkoušku, podruhé o 28denním a podobně, jsem konstatovala, že pokládám jakoukoliv možnou smlouvu mezi námi za neplatnou, že měsíční období jsem řádně zaplatila a před jeho koncem mi zablokovali účet, takže škoda jim žádná nevznikla a žádala jsme je o smazání účtu.
Několik měsíců se neozvali, takže jsem pokládala záležitost za uzavřenou, teď mi však přišel mailem nascanovaný dopis od Intrum Justitia, ve kterém mě paní Dvořáková v podstatě vyhrožuje, že pokdu do patnácti dnů nezaplatím částku v euro (u které ani není jasné, proč zrovna tuto částku) + údajný poplatek z prodelní dle OZ,že na mě bude podána žaloba.
be2
Okamžité ukončení vymáhání údajné dlužné částky, s tím, že nemám u be2 žádný dluh a vymazání mého účtu u be2.
|
Tweet |
Zahraniční společnost be2 S.a.r.l. (se sídlem v Lucembursku) se zabývá poskytováním služeb internetového seznamování a tato služba je nabízena za určitých smluvních podmínek, které spotřebitel akceptuje prostřednictvím uzavření smlouvy o poskytování těchto služeb prostřednictvím internetu. Smluvní podmínky by si měl zájemce o využití této služby náležitě ještě před uzavřením smlouvy prostudovat. V právu platí totiž obecná zásada, že smluvní strany jsou uzavřenou smlouvou vázány.
Ve všeobecných smluvních podmínkách společnost uvádí následují: "Svou registrací u společnosti be2 zákazník potvrzuje, že si přečetl Všeobecné obchodní podmínky společnosti be2 a že s nimi souhlasí. Všeobecné obchodní podmínky se tím stávají součástí smlouvy. Před využitím zpoplatněného výkonu bude zákazník upozorněn na to, že výkon je zpoplatněný, a bude mu sdělena výše plateb, které bude muset v případě objednání provést."
Služby, se kterými je spojen zpoplatněný smluvní vztah, se dle obchodních podmínek společnosti prodlužují o stejnou již dříve smluvně sjednanou dobu trvání závazku, pokud spotřebitel smlouvu nevypoví během výpovědní lhůty před uplynutím smluvní doby. Zpoplatněný smluvní vztah musí být dle obchodních podmínek vypovězen minimálně 14 kalendářních dní před uplynutím příslušné doby platnosti smlouvy anebo, pokud byla při koupi zpoplatněného přístupu uvedena jiná lhůta, během uvedené lhůty. Jedná se tedy o prolongaci. Samotná prolongace není zakázaná.
Co se týká prolongace, ta může být sjednána ve smlouvě a obecně platí, že se smlouva prodlužuje za stejných podmínek, pokud není již předem domluveno jinak. Není ale možné až po uzavření smlouvy zavázat spotřebitele k úhradě částky, se kterou neměl možnost se seznámit při uzavření smlouvy. Je tedy podstatné, zda společnost splnila informační povinnost vztahující se k ceně služby a zda byla mezi stranami sjednána opakovaná platba. V tomto konkrétním případě je tedy otázkou, jaké služby byly objednány, zda byla řádně sjednána cena a splněna informační povinnost.
Výpověď zpoplatněného smluvního vztahu je účinná jen v případě, že bude podána formou výslovného, písemného prohlášení. Ačkoliv tuto podmínku považujeme ve spotřebitelských smlouvách za nepřiměřenou, jedná se o jediný spolehlivý způsob, jak spotřebitel může vypovězení smlouvy později prokázat. Doporučujeme spotřebiteli, aby z důvodu opatrnosti výpověď zaslal písemně v souladu s podmínkami služby. Výpověď je žádoucí zaslat s dodejkou a uložit si kopii výpovědi. Tímto způsobem spotřebitel bude moci prokázat, že službu řádně vypověděl a nemělo by tedy dojít k dalšímu strhávání, resp. k prolongaci smlouvy, protože závazek zanikne uplynutím doby, na kterou byl původně sjednán. Jestliže bude prolongace ze strany společnosti zrušena, měla by být úhrada za nevyužitou službu nebo její poměrná část spotřebiteli navrácena. V opačném případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení.
Společnost dle jejího výslovného vyjádření je možné kontaktovat rovněž formou zákaznického servisu, a to prostřednictvím emailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme rovněž spotřebiteli, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Chceme odpovědět na vaše otázky správně, obraťte se na náš zákaznický servis prostřednictvím e-mailové adresy: collections@be2.com.
S pozdravem,
v zastoupení,
Anne Reynaud
Vedoucí Zákaznického centra be2 / Head of Customer Service be2
_________________________________________________
be2 S.à.r.l.
291, route d’Arlon - L-1150 Luxembourg - Luxembourg
www.be2.com/corp
_________________________________________________
V návaznosti na vyjádření dTestu dodávám: tvrdím, že v době uavření smlouvy nebyla splněna ze strany společnosti informační povinnost vztahující se k ceně služby, kterou po mně společnost požaduje a nebyla mezi námi sjednána opakovaná platba a to kvůli následujícím skutečnostem:
- produkt byl nabízen jako měsíc členství na z koušku. Byla u něj informace o ceně prodloužení, ale nebylo uvedeno, že prodloužení je automatické
- při objednávání produktu byl popis: měsíční VIP členství na zkoušku. V popisu nebylo nic o prodloužení, natož o automatickém. Nebylo tam uvedeno ani upozornění, že toto nastane, pokud nesplním jimi stanovené podmínky, ani žádná položka ve formuláři, jejichž zaškrtnutím bych toto brala na vědomí, ani upozornění na něco co bych si měla kvůli tomuto přečíst
- společnost tvrdí, že toto upozornění bxlo ve faktuře, kterou mi zaslali po obdržení platby a na moje upozornění, že jsem ji neobdržela se hájí tím, že nejsou odpovědni za doručení nebo nedoručení mailu ani za to, pokud jsem ho přehlédla v nevyžádané poště. Mail s fakturou mi opravdu nedošel a vím jistě, že nebyl ani ve složce s nevyžádanou poštou. Domnívám se, že tkahle důležitá informace by měla být sdělována tak, aby ji zákazník měl spolehlivě k dispozici, ne takhle. Jelikož mi mail nedošel, nebyla jsem o automatické prolongaci informována.
- Protože jsem nebyla o automatické prolongaci informována, nemohla jsem ani vědět, že musím členství vypovědět. Podle popisu produktu jsem naopak měla za to, že uplynutím měsíčního období členství skončí.
- Nevím, co po mně teď společnost be2 chce - s jejich zákaznickou podporou jsem již komunikovala, jak je uvedeno v textu nahoře a k ničemu to nevedlo. Jak mám postupovat dále? Opakovaně zaslat vše výše uvedené na zákaznickou podporu?
User ID : 1183f4ae458b28e4b01c3d3e
Informujte nás prosím, zda-li Vám vyhovuje řešení Vašeho případu prostřednictvím našeho Zákaznického centra a jeho uzavření na stránce dTest-u
S pozdravem,
Thomas Pappas
Vedoucí Zákaznického servisu be2 / Head of Customer Service be2
____________________________________________________
be2 S.à.r.l.
291, route d’Arlon - L-1150 Luxembourg - Luxembourg
Dobrý den,
děkuji, že mně Vaše zákaznické centrum kontaktovalo a poslalo mi výsledek přešetření mého případu.
Měla jsem jen jednu doplňující otázku k zaslanému řešení, nyní vyčkám odpovědi.
Uvedený případ je již z naší strany považován za uzavřený.
Já ho za uzavřený nepovažuji - dnes mi přišla zpráva od Intrium, že můj případ bude předán soudu a dlužná částka bude přes třináct tisíc - což není v souladu s e-mailem, který jste mi poslali před dvéma měsíci.
Dobrý den, paní Alena Marečková.
Děkujeme, že ste se s Vaším problémem obrátili na nás.
V nejbližší době Vás bude kontaktovat člen našeho zákaznického servisu prostřednctvím e-mailu s cílem projednat Vaší záležitost. Můžete také kontaktovat náš zákaznícký servis přímo na adrese zakaznickyservis@be2.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.